صنعتصنعت، معدن، تجارت

برترین های ششمین جشنواره هفته پژوهش وزارت صنعت معرفی و تجلیل شدند

برترین های ششمین جشنواره هفته پژوهش و سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، همزمان با دومین روز از هفته پژوهش که تحت عنوان ‘پژوهش، فناوری و صنعت’ نامگذاری شده است، آئین تجلیل از برترین های پژوهشی و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه در سالن اجتماعات معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت برگزار شد.
در این آئین که با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت همراه بود، طرح پژوهشی صنعتی، معدنی وتجاری برتر، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استانی برتر، واحد تحقیق و توسعه برتر بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری، مرکز پژوهش های صنعتی، معدنی و تجاری برتر، شرکت خدمات فنی، مهندسی برتر، محصول برتر تحقیق و توسعه بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری، مرکز علمی کاربردی برتر، پیشکسوت برتر، شرکت دانش بنیان صنعتی و صنایع پیشرفته برتر، واحد های تجاری و صنفی برتر معرفی و تجلیل شدند.
بر اساس این گزارش در این آئین که با حضور جمعی از مدیران حوزه صنعت همراه بود، استان های گلستان، آذربایجان غربی، آذرربایجان شرقی، تهران، قم، خوزستان و سمنان به عنوان برترین سازمان های صنعت، معدن و تجارت برتر معرفی و لوح تقدیر اهدا شد.
همچنین شهرک های صنعتی خراسان رضوی، البرز و خراسان جنوبی به عنوان برترین شهرک های صنعتی معرفی و تجلیل شدند.
در ادامه این آیین طرح های برتر نیز از طرح های ایجاد واحد تولید غشاء تصفیه آب از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، برنامه راهبردی توسعه صنایع رقابتی و صادراتی(فاز اول) از موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، توسعه فناوری واحدهای سیارفرآوری به روش جدایش ثقلی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران، شناسایی و تحلیل بازارهای هدف داخلی و صادراتی مصنوعات چرم طبیعی با تاکید بر توسعه بازارهای داخلی و صادراتی از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و طرح پی چوبی عناصر نادر خاکی در افق های فسفات رسوبی ایران و بررسی ژنوشیمیایی رسوبات آبراهه ای از سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بعنوان برترین طرح های پژوهشی برتر معرفی و تجلیل به عمل آمد.
همچنین در بخش مراکز پژوهش های صنعتی و معدنی برتر، مرکز پژوهش های متالورژی رازی فلزی از تهران، شرکت مشاور و تحقیقات بهین آب زنده رود از اصفهان ، ترینا از زنجان، مرکز پژوهش های دانش بنیان فرهیختگان زر از البرز و گروه صنعتی و معدنی زرمهر مارلیک از استان خراسان رضوی به عنوان برترین مراکز پژوهش های صنعتی و معدنی معرفی و تجلیل شدند.
همچنین در بخش انجمن های فنی مهندسی برتر نیز از کانون طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ ایران، انجمن فنی مهندسی استان اصفهان، انجمن فنی مهندسی استان زنجان، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ایران، انجمن فنی مهندسان استان آذربایجان شرقی و انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی ایران به عنوان برترین انجمن ها تجلیل به عمل آمد.
در ادامه این آیین از شرکت صنایع پخت مشهد از خراسان رضوی، پویندگان راه سعادت از تهران، سیناژن از البرز، داروسازی بایرافلاک از لرستان، بازیافت مواد و تولید کود آلی از کرمانشاه، کاشی تبریز از آذربایجان شرقی و شرکت گام الکتریک به عنوان برترین مراکز تحقیق و توسعه تجلیل شد.
در بخش محصولات برتر تحقیق و توسعه نیز تجهیزات کارزدایی جهت تولید فولاد از بنگاه سامانه نقش جهان، محصول aplx60 از بنگاه فولاد اکسین، محصول تریکوران Gاز بنگاه زیست طبیعت، محصول GCSF از بنگاه آریا تیناجن، تجهیزات سویچینگ از صنایع ارتباطی آوا و محصول بی وب از آی کامپیوتر به عنوان برترین محصولات تحقیق و توسعه معرفی و تجلیل شد.
شرکت های فنی مهندسی برتر آتشکده فولادریزان، گام صنعت اراک، پیش رو ساخت استرآباد، صفا نیکو سپاهان، پیشبران عرصه صنعت جهان، نورآتیه ساز، پژوهشگران فن گستر، تام ایران خودرو ، پویندگان کیفیت و شرکت نوسازی صنعت طواف به عنوان شرکت های فنی مهندسی برتر تجلیل و معرفی شدند.
همچنین از مراکز نیرو محرکه، سازه های سنگین، برهان نیروی شمال، گز سکه، شرکت هپکو، شیمیایی کلران و آذین شوشتر به عنوان مراکز برتر علمی-کاربردی تجلیل شد.
همچنین در این مراسم از شرکت نیان الکترونیک از خراسان رضوی و شرکت فناوران دارویی رشد پارسیان از تهران به عنوان برترین شرکت های دانش بنیان و بنگاه پارس جهد از استان مرکزی و بنگاه پتروگاز نامداران از تهران به عنوان برترین شرکت های پیشرفته و معرفی و تجلیل به عمل آمد.
ششمین جشنواره پژوهش و فناوری و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار’ بخش صنعت، معدن و تجارت با شعار’ پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری؛ زیر بنای تولید و اشتغال’ از ۲۲ الی ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.
هفته پژوهش به ترتیب ۲۱ آذرماه به عنوان روز پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه، ۲۲ آذر پژوهش، فناوری و صنعت، ۲۳ آذر پژوهش فناوری ایده و خلاقیت، ۲۴ آذر پژوهش، فناوری اقتصاد مقاومتی، ۲۵ آذر پژوهش، فناوری و سرمایه ملی، ۲۶ آذر پژوهش فناوری، مهارت و کارآفرینی و ۲۷ آذر پژوهش فناوری، حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
روز ۲۷ آذر جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا