امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تمرکز بر تولید محصولات ارگانیک در دستور کار وزارت جهاد

معاون وزیر جهادبا بیان اینکه تمرکز بر تولیدمحصولات ارگانیک جزو یکی از۱۵ سیاست راهبردی ابلاغ شده به وزارت جهاد است، گفت: در بازارهای جهانی با مشکل فاقد کد رهگیری بودن محصولات‌مان مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین صفایی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه محصولات ارگانیک اظهار داشت: یکی از پیشنهادات وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرده این است که در کنار جشنواره های سالانه ای که در زمینه ارگانیک برگزار می شود، کارگاه های تخصصی و کوچک در این زمینه به منظور آموزش برگزار شود.

وی با بیان اینکه در ماه های گذشته رئیس جمهور برای وزارتخانه های مختلف سیاست هایی را برای اجرا ابلاغ کرده است، گفت: در این راستا به وزارت جهاد کشاورزی ۱۵ سیاست راهبردی ابلاغ شده که یکی از آنها تمرکز بر تولید محصولات ارگانیک است.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه تولید گیاهان دارویی جز برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است، اظهار داشت: بازارهای جهانی بسیار خوب، پتانسیل های اقتصادی بسیار مناسبی در کشور برای این منظور داریم. ضمن اینکه تا یکی دو سال گذشته، توجه جدی به این موضوع نشده و از سال قبل بحث گیاهان دارویی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

صفایی با بیان اینکه به حوزه گیاهان دارویی در آینده ای نزدیک اراضی و ظرفیت های جدید اختصاص پیدا می کند، تصریح کرد: همچنین سرمایه گذاری های جدیدی در این حوزه انجام خواهد شد به همین دلیل جا دارد که انجمن ارگانیک از ابتدای راه در این مسیر هدف گذاری کند و تولید با استانداردهای ارگانیک انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی در سال جاری خرید حمایتی زعفران را انجام داده است گفت: در محصولات صادراتی به خصوص محصولاتی مانند زعفران، یکی از مشکلاتی که در سطح بازارهای جهانی با آن مواجهیم این است که کالاهای ما فاقد شناسنامه و کد رهگیری هستند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: صدور کدرهگیری ۴ بعدی برای ۱۲ هزار بسته ۳ تا ۳.۵ کیلوگرمی زعفران از اولین گام ها برای تولید و عرضه این محصول به صورت ارگانیک است که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شده و ادامه دارد.

صفایی ادامه داد: کدرهگیری ۴ بعدی اطلاعاتی مانند نام تولید کننده، نام کارشناس  ناظر و آزمایشگاه را در بر می گیرد ضمن اینکه همراه آن برگه آزمایشگاه نیز بر روی بسته های زعفران قرار می گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا