بانکبانک و بیمه

سی و یکمین جلسه شورای عالی هیئت خدمات مالی اسلامی برگزار شد

سی و یکمین جلسه شورای عالی هیئت خدمات مالی اسلامی روز دوشنبه بیستم آذرماه ۱۳۹۶ در کوآلالامپور مالزی به میزبانی مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی مالزی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور دکتر کمیجانی به نمایندگی از بانک مرکزی برگزار شد، گزارشی از عملکرد و اقدامات دبیرخانه هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) در سال جاری میلادی که براساس تصمیمات و مصوبات جلسات پیشین شورای عالی انجام شده بود، تشریح شد. همچنین در نشست مذکور برنامه های سال ۲۰۱۸ هیئت خدمات مالی اسلامی مطرح و به تایید اعضا رسید. علاوه بر این، بودجه سازمان در سال آتی و نیز تغییرات پیشنهادی دبیرخانه IFSB در خصوص آیین‌نامه اداری و ضوابط ناظر بر امور مالی آن سازمان مطرح و به تایید اعضا رسید.

در این جلسه تدوین استانداردها و رهنمودهای فنی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ارایه کمک‌‌های فنی در موضوعات مختلف تخصصی در کشورهای عضو، ادامه گردآوری و انتشار شاخص های نظارتی و احتیاطی موسسات مالی اسلامی و به تبع آن تنظیم گزارش ثبات مالی و تداوم برنامه های اصلاحی مالی، اداری و ارتباطی با رویکرد حداقل کردن هزینه‌ها از مهمترین برنامه های سال ۲۰۱۸ هیئت خدمات مالی اسلامی عنوان و به تأیید رسید.

در جلسه یاد شده، بانک مرکزی کویت به عنوان رئیس دوره ای آن سازمان در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد و بانک مرکزی بنگلادش به عنوان معاون سازمان همچون سال جاری باقی ماند.

در ادامه جلسه، گزارش اقدامات انجام شده در خصوص انتخاب دبیرکل جدید IFSB به استحضار اعضای شورای عالی رسید و مطابق با نظر و بررسی های کمیته تعیین شده در این خصوص که نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در آن عضویت داشت، دبیرکل جدید هیئت خدمات مالی اسلامی انتخاب شد و مقرر شد تشریفات مقتضی برای شروع به کار وی از ابتدای سال ۲۰۱۸، انجام پذیرد.

گفتنی است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی ریاست دوره‌ای هیئت خدمات مالی اسلامی را بر عهده داشت و مهمترین رویداد این دوره که تعاملات و هماهنگی بیشتری را با دبیرخانه نیاز داشت، موضوع انتخاب دبیرکل جدید IFSB بود. ضمن آن که تابستان سال جاری، کارگاه آموزشی برای همکاران حوزه نظارت بانک مرکزی توسط مدرسان هیئت خدمات مالی اسلامی در بانک مرکزی برگزار شد.

در حاشیه نشست فوق‌الذکر، جلسه هم‌اندیشی نیز با موضوع “‌بازسازی و حل و فصل مؤسسات مالی با تمرکز بر مؤسسات مالی اسلامی”‌ برگزار شد و سخنرانان به بیان نظرات و ملاحظات خود در این زمینه پرداختند.

منبع

روابط‌عمومی بانک.مرکزی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا