صنعت، معدن، تجارت

۱۴۰ شرکت شستا از بنگاه داری خارج می شوند

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۱۴۰ شرکت از بنگاه داری خارج می شوند، گفت: ادغام هلدینگ های سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مرتضی لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد سرمایه اولیه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی گفت: سرمایه اولیه این شرکت  ۳۹۰۰ میلیارد تومان است که البته تا سقف ۸ هزار میلیارد می توانیم افزایش سرمایه دهیم و در ۹ حوزه، سرمایه ۸۰ هزار میلیارد تومانی دارد که مشغول فعالیت است قصد ما حفظ سرمایه های این سازمان است.

لطفی با اشاره به اینکه در راستای اصلاح ساختار و خروج از بنگاه داری ۹ هلدینگ سرمایه گذاری به ۵ هلدینگ تبدیل خواهند شد، گفت: هلدینگ های نفت و گاز و دارو، بانک و بیمه و فناوری نوین از این پس ادغام خواهند شد و در این خصوص نیز نشست هایی با معاونت فناوری ریاست جمهوری در خصوص فعالیت های دانش بنیان داشته ایم که قصد داریم پردیس دوم را ایجاد کنیم. تفاهم نامه ای نیز در این خصوص منعقد کرده و به دنبال تولید دانش بنیان هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی  یادآور شد: ادغام هلدینگ انرژی در نفت و گاز انجام می شود، عمران با صنایع کاشی و سرامیک، صنایع نوین نیز با رایتل ادغام خواهند شد که امیدواریم تا اواسط سال آینده بتوانیم ادغام ۵ هلدینگ را انجام دهیم.

وی به سرمایه گذاری های خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده به طوری که بعد از برجام تا به امروز ۵۰ تفاهم نامه با کشورهای خارجی منعقد کرده ایم. دو تفاهم نامه در باکو در حوزه دارو و یک تفاهم نامه نیز در عراق در حوزه سیمان در آستانه بهره برداری هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی افزود: اولین کشتی مسافربری که صنایع ما تولید کرده بود به یکی از شرکت های ترکیه با ارزش ۲۹ میلیون دلار فروخته شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا