بورسبورس اوراق

رکوردشکنی مجدد شاخص کل بورس تهران باجهش ۱۰۷۶ واحدی/ سهام خریدار پیدا کرد

بورس اوراق تهران امروز با تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه رو به رو شد، شاخص کل بورس هم با افزایش ۱۰۷۶ واحدی مواجه شد و حمایت حقوقی‌ها و صندوق‌ها از شاخص بازار تداوم یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه ۲۱ آذر ماه ۹۶ با افزایش ۱۰۷۶ واحدی روی رقم ۹۲ هزار و ۶۲۸ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۵۰ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۷۳۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۱۱۴۶ واحدی به رقم ۱۰۰ هزار و ۴۷۲ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۰۱۴ واحدی به رقم ۶۶ هزار و ۱۸۹ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۹۶۷ واحدی عدد ۱۹۵ هزار و ۱۷۵ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۷ واحدی روی رقم یک هزار و ۳۰ واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۲۱۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۱۱۰ واحد و تاپیکو با ۱۰۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۳۲ واحد، مخابرات ایران با ۲۲ واحد و پتروشیمی فجر با ۱۳ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۳۱۱ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۲۶۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۱ هزار و ۲۲۲نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تأمین مسکن جوانان، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه، صنعتی بهپاک، حق تقدم خرید سهام کی‌بی‌سی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، اوراق اجاره واسط مالی دی بر روی سهام صدانا، اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا، معادن منگنز ایران، حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس، کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ، اوراق مشارکت میدکو متوقف شدند.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۲۵ میلیون سهم میدکو به ارزش کمتر از ۴۰ میلیارد تومان کد به کد شد.

در بیمه میهن نیز ۴۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامداران عمده انتقال یافت. همچنین کمتر از ۲۵ میلیون سهم بیمه اتکایی ایرانیان به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان کد به کد شد. در ایران ترانسفو نیز ۱۲.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۷ میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین بیش از ۶.۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن به ارزش کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان کد به کد شد، ۵ میلیون سهم بیمه ملت به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت، در فولاد مبارکه اصفهان اما ۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه بود و در مواد ویژه لیا نیز ۲.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز همچنین در بازار بدهی ۱.۵ میلیون اوراق مرابحه گندم به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان کد به کد شد و در نهایت اندکی بیش از ۹۵۲ ورقه اسناد خزانه (۶۱۱۲) به ارزش بیش از ۸۱ میلیارد تومان داد و ستد شد.

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی رکورد جدیدی برای شاخص کل قیمت و بازده نقدی (پدپیکس) ثبت کرد که تکاپوی صندوق‌های حامی نماگرهای بازار از جمله صندوق توسعه و صندوق تثبیت بازار سرمایه در کنار اقبال برای جمع‌آوری سهام شرکت‌های بزرگ اغلب حاضر در بازار اول باعث شد، تا همه نماگرهای بورسی امروز سبزپوش باشند.

پیشروهای بازار به پشتوانه فولاد مبارکه و معدنی‌ها در کنار هلدینگ‌های پتروشیمیایی در حالی فاتح امروز شاخص بورس بودند که وضعیت بازارهای جهانی حاکی از تثبیت قیمت‌ها و حتی روند نزولی شدن منحنی حرکتی آن برای کالاهای اساسی دارد.

در گروه خودرویی‌ها نیز همزمان با انتشار خبرهایی از اجرایی شدن قراردادها امروز نماد ایران خودرو در دامنه نوسان مثبت قیمتی روی ۳۰۰ تومان بسته شد.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا