بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

معرفی ۱۰ مقاله برتر در حوزه زنجیره بلوک همراه با لینک دانلود

 

پیشتر در خبری که در راه پرداخت منتشر کردیم، ۱۰ کتاب جذاب و خواندنی در حوزه زنجیره بلوک را به شما معرفی کردیم که موضوعاتی مانند فناوری دفاتر کل توزیع‌شده پرداخته بود و می‌توانست کاملا دانش و آگاهی شما را برای درک این فناوری و اتفاقات این حوزه افزایش دهد.

حالا در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ مقاله‌ای را که از طرف شرکت‌هایی مانند اکسنچر، بانک مرکزی اروپا، DLA Piper و غیره در حوزه زنجیره بلوک منتشر شده است را همراه با لینک دانلود به شما معرفی کنیم.

همچنین بخوانید

.

«بانکداری در دنیای دارایی‌های قابل برنامه‌ریزی» ارائه‌شده توسط اکسنچر

در این مقاله اکسنچر به بررسی برخی دلایلی که چرا در این یکی دو سال اخیر، فناوری زنجیره بلوک که همان فناوری پنهان‌شده پشت ارز بیت‌کوین است، اینقدر پررنگ و پرطرفدار شده است. در این مقاله همچنین بر قابلیت بالقوه فناوری زنجیره بلوک و آنچه این فناوری بر آن تأکید دارد، اشاره شده است.

همچنین در این مقاله پای موضوعاتی مانند ایجاد دفاتر کل توافقی توزیع‌شده (DCL) و همینطور تأثیرات زنجیره بلوک بر دارایی‌های مالی به میان کشیده شده است.

 

«زنجیره بلوک: مفاهیم عملی یک فناوری انقلابی برای بازارهای مالی و فراتر از آن» ارائه‌شده توسط DLA Piper

مقاله محبوبی است که توسط DLA Piper در حوزه زنجیره بلوک منتشر شده است و بر تأثیر فناوری زنجیره بلوک بر چشم‌انداز مالی تأکید دارد. همچنین شما را با چالش‌های قانونی که این فناوری را در بر می‌گیرد آشنا می‌کند. زنجیره بلوک که در ابتدا برای افزایش میزان تراکنش‌های بیت‌کوین معرفی شده بود، یک پایگاه داده توزیع‌شده است که برای جلوگیری از هرگونه دستکاری استفاده می‌شود و شامل تمام تراکنش‌هایی است که ازطریق ارزهای دیجیتالی انجام شده است.

با خواندن این مقاله شما به‌خوبی درک خواهید کرد که این تغییر و تحولات چگونه بر بخش مالی تأثیرگذار هستند.

 

«یک دنیای دلیر جدید؟ فناوری دفاترکل توزیع‌شده چه تأثیری بر صنعت مالی دارد؟» ارائه‌شده توسط بانک مرکزی اروپا

فناوری دفاتر کل توزیع‌شده (DLT) پیشرفت تکنولوژی بسیار مهمی است که خیلی‌ها را به زنجیره بلوک متصل می‌کند و پتانسیل بسیار عالی برای استفاده در صنعت مالی دارد. در این مقاله نگاه مختصری شده به معنای واقعی فناوری زنجیره بلوک و همینطور تأثیراتی که بر زیرساخت بازار مالی اروپا دارد.

ما در زمانی زندگی می‌کنیم که مشخصه اصلی آن تغییر است و کاملا واضح است که دنیای امروز نسبت به دو دهه گذشته کاملا متفاوت بوده و تغییر کرده و عامل اصلی تمام این تغییرات هم اینترنت است. درواقع اینترنت توانسته شیوه خرید، ارتباطات، یادگیری، تفریح و کسب اطلاعات ما را تغییر دهد.

این مقاله همان چیزی است که شما برای درک فناوری دفاترکل بر صنعت مالی به آن نیاز دارید.

 

«فناوری دفاتر کل توزیع‌شده: فرای زنجیره بلوک» ارائه‌شده توسط مشاور ارشد علمی انگلستان

این مقاله که از یافته‌های یک بررسی جامع و کامل تهیه شده است به‌خوبی نشان می‌دهد که این فناوری چطور توانسته انقلابی را هم در سرویس‌های بخش خصوصی و هم در بخش عمومی ایجاد کند. این سرویس‌ها شامل فناوری، دولت و قاون‌گذاری، امنیت و حریم خصوصی، پتانسیل‌های ساختارشکن و دیدگاه‌های جهانی موجود درباره DLT و کاربرد آن در دولت می‌شود.

در این مقاله پیشنهادهایی هم به دولت به‌منظور نهایت استفاده از فرصت‌هایی که DLT و زنجیره بلوک فراهم می‌آورد، شده است. دولت‌ها هم می‌توانند از این توصیه‌ها و پیشنهادات برای کاهش خطرات بالقوه استفاده کنند.

 

«تأثیر و پتانسیل زنجیره بلوک بر چرخه عمر تراکنش‌های اوراق بهادار» ارائه‌شده توسط سوئیفت

این مقاله مبتنی‌بر دیدگاه‌ها و نظرات متخصصین و افراد حرفه‌ای است که درباره تأثیرات زنجیره بلوک بر بازار اوراق بهادار صحبت می‌کنند. این تحقیق نشان می‌دهد که استفاده از زنجیره بلوک در ارزیابی عملیات داده باعث کاهش خطرات و هزینه‌ها می‌شود.

 

«فناوری زنجیره بلوک فرای ارز بیت‌کوین» ارائه‌شده توسط دانشگاه کالیفرنیا

این مقاله یک از بهترین مقاله‌ها برای افرادی است که به‌دنبال منبعی هستند که بتوانند از مبانی اولیه این فناوری تا چگونگی مدیریت آن را یاد بگیرند. این مقاله به این موضوعات می‌پردازد که فناوری زنجیره بلوک چطور کار می‌کند، چطور در تمامی بخش‌ها می‌شود از آن استفاده کرد و اینکه چه نقشی در سیستم پرداخت وب‌سایت‌های غیرقانونی و تشکیلات محرمانه دارد. این مقاله علاوه بر اینکه معرفی از فناوری ارائه می‌دهد، به دلایلی هم اشاره می‌کند که چرا بسیاری از افراد در بخش فناوری و مالی درباره وعده وعیدهایی که زنجیره بلوک داده است به‌شدت هیجان‌زده‌اند.

 

«دارایی‌های دیجیتال روی زنجیره بلوک عمومی» ارائه‌شده توسط گروه Bitfury

این مقاله پژوهشی به این موضوع پرداخته است که چرا بسیاری از افراد درباره قابلیت‌ها و امکاناتی که فناروی زنجیره بلوک به ارمغان می‌آورد به‌شدت هیجان‌زده هستند. در حال حاضر، مدیریت دارایی‌های دیجیتال جزو جذاب‌ترین بخش‌های این فناوری به حساب می‌آید.

به‌طور خاص اینطور است که فناوری زنجیره بلوک کمک می‌کند تا میزان واسطه‌ها میان مصرف‌کنندگان، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و صادرکنندگان دارایی‌های دیجیتال را کاهش دهد. همچنین به کمک این فناوری می‌توان وظایف مربوط به مدیریت دارایی‌ها مانند ایجاد هویت کاربر، حفظ امنیت بودجه کاربر، فرایند پردازش و صدور دارایی‌ها را از یکدیگر جدا کرد.

با خواندن این مقاله شما می‌توانید اطلاعات پایه و اساسی درباره چگونگی استفاده از زنجیره بلوک در حوزه اینترنت اشیا و سرویس‌های مالی به دست آورید.

 

«استفاده از فناوری دفاتر کل توزیع‌شده در پرداخت، کلیر و تسویه» ارائه‌شده توسط فدرال رزرو آمریکا

فین‌تک معمولا برای توصیف نوآوری در سرویس‌های مالی دیجیتالی به کار گرفته می‌شد. اما در زمان نوشتن این مقاله، زنجیره بلوک موضوع و مفهومی بود که تمام فکر و خیال‌ها را به سمت خودش کشاند. در این مقاله ارائه‌شده از جانب فدرال رزرو آمریکا، شما درباره موضوعاتی مانند تراکنش‌های مالی، سرویس‌ها و محصولات و اینکه هر کدام از این بخش‌ها چطور می‌توانند خودشان را با موج بعدی فناوری‌های ساختارشکن وفق دهند، اطلاعات خوبی به دست خواهید آورد.

 

«فناوری زنجیره بلوک: قابلیت‌ها و استفاده‌هایی که در سرویس پست ایالت متحده دارد» ارائه‌شده توسط دفتر بازرسی کل

این مقاله به بررسی فناوری دفاتر کل توزیع‌شده پشت ارز بیت‌کوین می‌پردازد و نشان می‌دهد چگونه سرویس پست با درک تأثیرات بالقوه آن از مزایای این فناوری در صنعت خودش بهره‌مند شود.

در این مقاله پیشنهاد شده است که سرویس پست می‌تواند در ابتدا کاربردهای مالی زنجیره بلوک را تجربه کند و بعد از آن به سراغ دیگر قابلیت‌های آن برود. در این مقاله درباره فناوری زنجیره بلوک و چگونگی استفاده از آن برای انتقال امن، قابل ردیابی و سریع داده بحث شده است. با خواندن این مطلب می‌توانید بینش عمیق‌تری نسبت به زنجیره بلوک و بیت‌کوین پیدا کنید.

 

«توافق کلی- موافقت تغییرناپذیر برای اینترنت ارزش» ارائه‌شده توسط KPMG

توافق‌نامه یکی از جامع‌ترین دیدگاه‌ها درمورد چگونگی دخیل بودن فناوری زنجیره بلوک و بیت‌کوین و مکانیسم تصمیمات توافقی اساسی در انجام فرایندها است. در این مقاله انواع مکانیسم‌های توافقی و چگونگی عملکرد آن‌ها مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد. همچنین به‌طور خلاصه استفاده از این مکانیسم‌ها را در انواع فناوری‌های دفاتر کل توزیع‌شده بیان می‌کند.

منبع: Richtopia

 

منبع خبر

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا