صنعتصنعت، معدن، تجارت

رنو قطب سوم خودروسازی ایران می شود/نفوذ فرانسوی ها در بازار ایران

معاون وزیر صنعت: به شرکت رنو دو محور پیشنهاد شده که پذیرفتند. یکی اینکه تا پایان سال جاری میلادی یعنی طی ۲۰روز آینده شرکت مشترک شکل گیرد و مرکز مهندسی مشترک رنو و ایدرو ایجاد شود که در این رابطه ۳ منطقه شناسایی شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت در یک نشست خبری اظهار داشت: تأخیر در حضور شرکت بن رو در تولید مشترک رنو و سازمان گسترش به دلیل مخالفت سایپا اتفاق نیفتاده بلکه با توجه به اینکه چند شرکت زیرمجموعه سایپا سهامدار بن رو هستند تا امروز به لحاظ فنی واگذاری این شرکت در قالب جوینت ونچر رنو و ایدرو مورد توافق قرار نگرفته است.

وی با اشاره به سفر مدیران ارشد رنو به ایران طی هفته اخیر، ادامه داد: به این شرکت دو محور پیشنهاد شد که پذیرفتند, یکی اینکه تا پایان سال جاری میلادی یعنی طی ۲۰روز آینده شرکت مشترک شکل گیرد و مرکز مهندسی مشترک رنو و ایدرو ایجاد شود که در این رابطه ۳ منطقه شناسایی شده است.

صالحی نیا ادامه داد مذاکرات نهایی برای ایجاد زیرساخت‌ها در حال انجام است، در این راستا نیز برای تولید مشترک، ۲ سایت دیگر نیز به صورت قرارداد همکاری مشترک به رنو پیشنهاد شده که در دست بررسی است.

صالحی نیا در مورد خودروهای مشترک تولیدی نیز گفت: یک پلت فرم برای تولید خودرو در کلاس A و ۵ نوع خودرو نیز در کلاس B و B+ در حال زمان بندی است. به گفته وی حدود یک ماه و نیم قبل در سایت مرکز مهندسی رنو در پاریس از این دو پلت فرم رونمایی شد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا