اقتصاد کلانبانکبانک و بیمه

اژه‌ای: در موردکاسپین، چرا شما می گویید که ما به تحصن‌ها اعتنا نکردیم و کاری نکردیم؟

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در نشست خود با دانشجویان دانشگاه شریف در مورد موسسه کاسپین گفت: چرا شما می گویید که ما به تحصن‌ها اعتنا نکردیم و کاری نکردیم؟ تا پایان آبان، ۱۱ میلیون و هفتصد و خرده‌ای چک برگشت خورده است. این تقصیر قوه قضاییه است؟ در مورد شرکت های تعاونی اعتبار، حنجره خودم را در جلسات مختلف دولت و مجلس پاره کردم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سخنگوی قوه قضائیه گفت: در مورد این موسسات اعتباری که من گلوی خودم را پاره کردم که در دادن مجوز بررسی‌های لازم صورت بگیرد آمدند و بیش از ١٠٠٠ موسسه را مجوز دادند. اما بازهم ما بارها گفتیم حق مردم تا جایی که ممکن است به آنها داده شود.

محسنی اژه ای افزود: موسسه ثامن الحجج نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان از مردم سپرده گرفتند. آیا قوه قضاییه باید نظارت کند؟ اصلا برای قوه قضاییه امکان پذیر است؟ نهایت تلاش خود را کردیم تا از یک میلیون و خورده ای هزار سپرده گذاری که بودند، چیزی در حدود ۹۹ درصد از افراد تعیین تکلیف شدند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در کاسپین، در این مسئله واقعا تعلل داشت. هشت تعاونی را منحل کرد تا یک موسسه ای به نام کاسپین مجوز بگیرد و تمام سپرده ها و سهام ها به این موسسه منتقل شود. قبل از اینکه بدانند سپرده مردم چقدر است، به کاسپین مجوز دادند و بعدا کاسپین متوجه می شود که فرشتگان فلان مقدار بدهی دارد و نمی تواند ادامه دهد.

وی گفت: افرادی از مسئولان قسمت های مختلف در این ارتباط تحت تعقیب هستند و الان با کمک دولت، مجلس و بانک مرکزی در حال رسیدگی هستیم.

اژه‌ای گفت: اینها از اصل پول مردم سود بالا می دانند. خب معلوم است که امکان یک فعالیت صحیح اقتصادی با سود ۳۵ یا ۴۰ درصدی وجود ندارد و الان مانده اند.

وی افزود: قوه قضاییه چکار کند؟ قوه قضاییه کسانی که باید را بازداشت کرده است و در حال شناسایی اموال اینها در داخل و خارج کشور است. سعی کرده از تبعیض در پرداخت سپرده ها جلوگیری شود.

مثلا یک کسی ۱۸ میلیارد سپرده داشت و می خواست با رانت بگیرد و برود اما قوه قضاییه جلوی آن را گرفت و حتی سران سه قوه از رهبر انقلاب اجازه گرفتند چون مشکل قانونی داشتیم.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا