خودروصنعت، معدن، تجارت

کیفیت پایین خودروها صدای معاون اورژانس را درآورد

معاون عملیات اورژانس از پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرد و بی‌توجهی خودروسازان را عامل افزایش مرگ و میر و معلولیت‌های سوانح ترافیکی دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، حسن نوری در رزمایش آغاز طرح زمستانه ۹۶ با اشاره به بالا بودن آمار تلفات ناشی از سوانح ترافیکی در جاده‌های کشور اظهار کرد:  سال گذشته متاسفانه حدود ۱۶ هزار نفر جان خود را در سوانح ترافیکی از دست دادند و حدود ۶۰۰ هزار نفر نیز در اثر این حوادث به بیمارستان منتقل شدند.  این در حالی است که سوانح ترافیکی در کشورمان اولین عامل مرگ در سنین ۱۵ تا ۴۹ سال است.

معاون عملیات اورژانس با تاکید بر اینکه طرح زمستانه با هدف کاهش مرگ و میر و معلولیت‌های ناشی از سوانح ترافیکی اجرایی می‌شود افزود: وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور با به کارگیری ناوگان زمینی و هوایی خود آمادگی مشارکت در این طرح را دارند و براساس هماهنگی‌های به عمل آمده توان لجستیکی و انسانی خاصی در طول اجرای این طرح به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده ۸۸۲ پایگاه اورژانس شهری، ۱۴۲۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای، ۳۴ بالگرد اورژانس، ۲ اورژانس دریایی، ۲۳۴ موتورآمبولانس، ۴۷۲۶ دستگاه آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در این طرح مشارکت دارند و ۱۵ هزار تکنسین اورژانس نیز در طرح زمستانه ۹۶ حضور خواهند داشت.

نوری با اشاره به آمار تخت‌های اورژانس بیمارستانی از اضافه شدن ۲ هزار و ۴۰۰ تخت جدید اورژانس بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر این موارد ۲۲۴۰ آمبولانس نیز خریداری شده که بخش اعظم آن وارد ناوگان اورژانس شده و مابقی نیز در آینده نزدیک به این ناوگان تزریق خواهد شد.

وی گفت: در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار عملیات فوریت پزشکی توسط همکاران ما در اورژانس کشور  انجام شد که ۶۵۰ هزار مورد آنها مربوط به سوانح ترافیکی بود که به دنبال ۵۳۷ نفر مصدوم به مراکز درمانی بیمارستانی انتقال داده شده است. این در حالی است که اورژانس هوایی ما نیز بیش از ۹ هزار انتقال هوایی مصدومان را انجام دهند.

نوری در پایان با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای داخلی گفت: متاسفانه کم توجهی خودروسازان به مسائل ایمنی باعث افزایش تلفات و معلولیت‌های ناشی از سوانح ترافیکی شده است و امیدواریم در طول اجرای این طرح با همکاری مردم و تمام دستگاه‌ها شاهد کمترین تلفات و حوادث باشیم.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا