بانک و بیمهطلا و ارز

اونس جهانی با تاثیر تقویت ارزش دلار بدون تغییر بود

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته و تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا امروز به ۱۲۴۸ دلار در هر اونس رسیده که نسبت به روز جمعه تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا پیش از این به ۱۲۴۳ دلار در هر اونس کاهش یافته بود که این پایین ترین رقم از ۲۶ جولای به شمار می رود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا در آغاز مبادلات دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است. انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ۱۲ و ۱۳ دسامبر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است.

نگرانی های مربوط به افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی وارد کرده است.

سوزان کالینز سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا که حمایت وی نقش مهمی در تصویب طرح اولیه اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ داشت، روز یکشنبه تاکید کرده است که هنوز درباره رای به قانون نهایی کاهش مالیات ها تصمیم نگرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه قانونی را امضا کرد تا منابع مالی مورد نیاز دولت به مدت ۲ هفته دیگر تامین شود.

تنش ها در سرزمین های اشغالی فلسطین پس از اعلام تصمیم جنجالی رئیس جمهور آمریکا درباره قدس اشغالی همچنان ادامه دارد. ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد.

این اقدام با اعتراض گسترده بین المللی روبرو شده است. در حالی که تنش ها در شبه جزیره کره بر سر برنامه های تسلیحاتی کره شمالی به شدت رو به افزایش است، نیروهای مسلح ژاپن اعلام کرده است که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از امروز دوشنبه مانور ۲ روزه رهگیری موشک را آغاز خواهند کرد.

این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی هفته گذشته مانور تمام عیار هوایی را با شرکت بیش از ۲۳۰ فروند جنگنده برگزار کردند.

بهبود اوضاع اشتغال در آمریکا طی ماه نوامبر موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو نیز بیشتر شود. این در شرایطی است که دستمزدها در اقتصاد آمریکا با افزایش چندانی روبرو نشده است.

ادامه نگرانی های نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت و تقاضای جهانی طلا داشته باشد. برگزاری نشست بانک های مرکزی اروپا و انگلیس طی روزهای آینده تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا