بانکبانک و بیمه

مسیر حرکت پژوهشگران تسهیل شود

پژوهشگر برتر ششمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در حوزه پول و بانک، گفت: باید به صورت عملی به بخش پژوهش بها دهیم و مسیر حرکت پژوهشگران را تسهیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، سید وحید احمدی درباره نقش پژوهش در پیشرفت و پویایی نظام بانکی، اظهار داشت: پایه هر کاری برای آغاز اقدامات این است که روی آن موضوع مطالعه انجام شده باشد که خمیرمایه آن پژوهش است و این مسئله محدود به نظام بانکی نیست.

معاون اداره ارتباطات، طرح‌ها و لوایح مجلس بانک مرکزی افزود: در نظام بانکی نیز به فراخور خود باید تنگناها، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها را به خوبی ارزیابی کنیم تا با دوراندیشی اقدام کرده و بهتر بتوانیم از پس مشکلات پیش رو برآییم.

احمدی درباره وضعیت پژوهش در حال حاضر در کشور، گفت: متاسفانه در کشور در هیچ‌یک از بخش‌ها از جمله اقتصاد، امور اجتماعی و سایر امور آن طور که باید به پژوهش بها نداده‌ایم و هر جا که بودجه دولت به مشکل برخورد کرده اولین بخشی که نادیده گرفته شده بخش پژوهش بوده است.

این پژوهشگر برتر با بیان اینکه باید به صورت عملی به بخش پژوهش بها دهیم، گفت: در حوزه پژوهشی نباید نگاه کنیم که پژوهش از جانب چه کسی انجام شده و باید به پژوهشگران ناشناخته توجه بیشتری شود چراکه مهم محتوای پژوهش بوده و نام پژوهشگر نیست.

وی با اشاره به اینکه پژوهش کار آسانی نیست، ادامه داد: باید یک گام جلوتر از مطالعاتی که دیگران انجام داده‌اند حرکت کرد و برای مشکلات جدید راه حل پیشنهاد داد که این امر نیاز به ایجاد انگیزه برای پژوهشگران دارد.

احمدی برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه پول و بانک در هفته پژوهش را اقدامی مناسب در ایجاد انگیزه برای پژوهشگران عنوان کرد و گفت: علاوه بر برگزاری این مراسم باید مسیر پژوهشگران برای انجام امور پژوهشی تسهیل شود.

گفتنی است؛ هفتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در حوزه پول و بانک روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ در سالن اجتماعات بانک مرکزی برگزار و از آثار منتخب حوزه پول و بانک و پژوهشگران برتر نظام بانکی تقدیر خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا