بورسبورس اوراق

افزایش شاخص کل بازده نقدی با ۳۸واحد صعود

 

درحالی امروز لایحه بودجه پیشنهادی با سقف یک هزار و ۱۹۴تریلیون تومان دولت به مجلس تقدیم شد که به بهانه آن سرمایه گذاران در تالار شیشه ای کمی محتاطانه معاملات امروز را سپری کردند.

 

به گزارش آرمان اقتصادی، همچنین با وجود افزایش ۳۸واحدی بازده کل نقدی اما همچنان شاهد کم حجمی بازار سهام هستیم و این امر نقد جدی این روزهای به بازار سرمایه است

بسیاری از فعالان این بازار معتقدند که با وجود روند صعودی شاخص اما، حجم معاملات آنطور که باید با رونق مولاجه نیست.

از طرف دیگر بودجه پیشنهادی  دولت در حالی به مجلس تقدیم شده که شاهد رشد ۱۲ درصدی درآمد دولت از محل واگذاری انواع اوراق مالی اسلامی هستیم و قوه مجریه سهم درآمد حاصل از واگذاری‌ شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی را در مجموع معادل ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد کرده است.

منابع حاصل از واگذاری سهام و حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت و اموال و دارایی‌های شرکت‌های دولتی نیز مبلغ یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان و منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی را ۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است

امروز ۱۹ آذرماه  ۱۳۹۶شاخص کل بازده نقدی ۳۸واحد رشد داشت و در پله ۹۱هزار و ۱۹۸واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس آرمان اقتصادی؛ امروزهمچنین شاخص کل هم ‌وزن با ۲۶واحد کاهش  در پله  ۱۷هزار و۶۵۰واحد ایستاد و شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد ۶۱  واحدی عدد  ۹۸ هزار و ۸۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش  یک  واحدی به رقم ۶۴ هزار و ۷۸۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۳۷واحدی عدد ۱۹۴ هزار و ۲۰۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل فرابورس نیز با دو واحد افرایش  عدد یک هزارو ۱۸ واحدی را به نمایش گذاشت.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۱۶۲میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۳۳میلیون  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۲ هزار و ۲نوبت داد و ستد بود.

بیشترین تاثیر در شاخص کل بورس را نیز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۹۰ واحد، پالایش نفت تهران با ۲۹ واحد و های وب با ۲۶ واحد افزایش به نام خود ثبت کردند.

اما نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۴۶ واحد، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با ۲۰ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۹ واحد کاهش نگذاشتند شاخص کل بورس بیش از رقم یاد شده رشد داشته باشد.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا