بانکبانک و بیمه

میزان کارمزد ارسال اخطاریه تسهیلات


برای هر برگ ارسال اخطاریه تسهیلات کارمزدی معادل ۲ هزار تومان از مشتری دریافت می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، از سال گذشته که بخشنامه بانک مرکزی به بانکها و موسسات اعتباری مبنی بر اخذ کارمزد های جدید شبکه بانکی ارسال شد کارمزد ارسال اخطاریه نیز به این جمع اضافه شد. 

هم اکنون در شبکه بانکی بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی برای ارسال هر برگ اخطاریه برای مشتریان بدحساب مبلغ ۲۰۰۰ تومان کارمزد اخذ می شود. 
البته از آنجا که احتمالاً مبلغ کارمزد ۲۰۰۰ تومانی برای ارسال هر برگ اخطاریه برای تسهیلات گیرنده و ضامنین در حساب مشتری موجود نمی‌باشد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به ناچار کارمزد مربوطه را به مانده تسهیلات اضافه می‌کنند.
به عنوان مثال اگر برای یک تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دو ضامن اخذ شده باشد بابت ارسال اخطاریه معادل شش هزار تومان به مانده تسهیلات مشتری اضافه می‌شود. 
ارسال اخطاریه ها برای ضامنین که دو نفر هستند ارسال و برای خود وام گیرنده نیز ارسال می شود که جمع کارمزدهای فوق مبلغ ۶۰۰۰ تومان خواهد شد. 
به نوشته اخبار بانک، این کارمزد از سال گذشته در شبکه بانکی اجرایی شده و این در حالی است که بسیاری از مشتریان از این کارمزد بی اطلاع هستند. البته هزینه ارسال اخطاریه توسط اداره پست نیز بصورت جداگانه از مشتری اخذ می‌ شود.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا