بانک و بیمهطلا و ارز

ممنوعیت نقل و انتقال ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌های فناوری

بانک مرکزی اندونزی شرکت های فناوری مالی را از استفاده ارزهای دیجیتال در این قبیل شرکت ها منع کرد، قانونی که از ابتدای ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ اجرایی می شود.

به گزارش تارنمای جاکارتا گلوب 'سونگنگ' در روز شنبه، معاون بانک مرکزی اندونزی اعلام کرد این ممنوعیت که از ابتدای ژانویه سال آینده اجرایی می شود، در مورد تجارت ارزهای دیجیتال نیست. این ممنوعیت در مورد استفاده از ارزهای مجازی (Virtual) برای نقل و انتقالات بخشی از یک مجموعۀ جدید از قوانین برای شرکت ها فناوری مالی (Fintech) است که ارائه دهندگان سیستم پرداخت دیجیتال را ملزم به داشتن مجوز از بانک مرکزی می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، 'ایوان جونانتو هردیواوان' رئیس دفتر فناوری مالی در بانک اندونزی گفت: بر اساس مشاهدات ما هیچ کس نمی تواند کاهش و یا افزایش این ارزها را به این دلیل که پایه ای برای آنها وجود ندارد، تضمین سازد. ارزهای مجازی نوسانات زیادی دارند.

رئیس دفتر فناوری مالی در بانک اندونزی تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند نظارتی انجام دهد و مسئولی برای کاهش و یا افزایش آنها وجود ندارد. بنابراین، خطرات آن بسیار بالا و قابل گسترش است.

اتخاذ این اقدام از سوی اندونزی نشان می دهد که روپیه (واحد پول اندونزی) تنها ارزی است که می توان به عنوان یک معیار قانونی در این کشور که بزرگ ترین اقتصادی جنوب شرق آسیا محسوب شود مورد استفاده قرار گیرد.

سیاستمداران اندونزیایی در مورد تاثیرات احتمالی ارزهای اینترنتی بر سیستم مالی وسیعتر از جمله گسترش تورم و سیاست پولی نگرانی دارند. مقامات این کشور همچنین این قبیل ارزها را موجب نگرانی در مورد استفاده احتمالی برای منابع تروریسم و همچنین یک سیستم پرداخت که می تواند توسط قاچاقچیان مورد استفاده قرار گیرد، می دانند.

'مولایانی ایندراواتی' وزیر دارایی اندونزی نیز در این خصوص اظهار کرده است که افزایش ارزش ارزهای دیجیتال باعث تمایل سرمایه گذاری بر روی آنها شده است. ما نمی خواهیم این این تمایل منجر به آسیب زدن به اقتصاد این کشور جنوب شرق آسیا شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا