بورسبورس اوراق

رشد بیش از ۲۹۰ درصدی ارزش معاملات بازار بدهی در بورس تهران

در هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه ۹۶ در بازار بدهی تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه به ارزش ۲۸۰۸ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۲۸۲ و ۲۹۶ درصد افزایش را نشان می دهد.
در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه ۹۶شاخص کل نسبت به هفته قبل ۱ . ۰ درصد کاهش روبه رو شد. به گزارش آرمان اقتصادی  به نقل از بورس، در پایان معاملات هفته منتهی ۱۴ آذر ماه ۹۶، شاخص کل با ۶۰ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۹۱۰۹۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول با ۲۱۲ واحد کاهش به رقم ۶۴۷۴۴ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۱۰۷۷ واحد افزایش عدد ۱۹۳۸۵۹ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۳۲۶ . ۰ درصد کاهش و ۵۶ . ۰ درصد افزایش نسبت به هفته قبل مواجه شدند. در ۴ روز کاری هفته گذشته ، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۹۵۶۸ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۳ . ۱۱ درصد کاهش یافته است. در ضمن تعداد ۳۶۷۴ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۲۳۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۰ درصد و ۱۸ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

همچنین در این هفته در بازار بدهی تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه به ارزش ۲۸۰۸ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۲۸۲ و ۲۹۶ درصد افزایش را نشان می دهد. این درحالی است که تعداد ۲۷ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۷۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۵۴ و۵۱ درصد افزایش نسبت به هفته پیش از آن همراه شدند.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا