بورسبورس اوراق

قیمت انواع فلزات در بورس لندن/ افزایش شدید قیمت فولاد و کاهش دوباره مس

بررسی قیمت انواع فلزات در بورس لندن حاکی است که در یک‌ماه گذشته قیمت مس در بازارهای جهانی پس از افزایش‌های اخیر دوباره کاهش یافته و آلیاژهای آلومینیوم سقوط شدید و فولاد جهش بیش از اندازه داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از  فارس، امروز در بازار بورس لندن هر تن آلومینیوم به قیمت ۱۹۹۲ دلار معامله شد و قراردادهای آتی سه ماهه این فلز گران‌قیمت تا ۲۰۱۷ دلار نیز منعقد شده است.

بازار بورس فلزات لندن به عنوان مرکز جهانی معاملات فلزات صنعتی است. قیمت‌هایی که در این بازار ردوبدل می‌شود به عنوان مرجع جهانی قیمت است و سرمایه‌گذاران معمولاً برای کاهش ریسک خود مدام قیمت‌های این بازار را رصد می‌کنند.

بر اساس این گزارش قیمت هر تن مس نیز در این بازار به قیمت ۶۵۳۸.۵ دلار معامله شد. بررسی وضعیت قیمت این فلز نشان می‌دهد پس از آنکه به بیشترین قیمت خود در ۲۴ نوامبر یعنی ۶۹۶۷ دلار رسید روند کاهشی کم‌نوسان خود را تا رسیدن به ۶۵۳۸ دلار ادامه داد.

کاهش قیمت نیکل در یک ماه گذشته

مچنین بر اساس قیمت‌های بازار بورس لندن هر تن نیکل هم به قیمت ۱۰ هزار و ۹۹۰ دلار معامله شده است. قیمت‌های این فلز هم از حدود یک ماه گذشته تاکنون کاهشی بوده به طوری که از ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار ۸ نوامبر مسیر کاهشی پرنوسان خود را ادامه داده و به ۱۰ هزار و ۹۹۰ دلار رسیده است.

در این میان فلزات سرب و قلع اگر چه در طی یک ماه گذشته کاملاً پرنوسان بودند اما تفاوت قیمت زیادی را نسبت به یکماه گذشته نداشتند. فلز سرب ۲۵۰۰ دلار در یک ماه گذشته قیمت‌گذاری شده بود که این فلز تا ۲۵۵۰ دلار هم صعود کرد اما در ادامه در قیمت ۲۴۲۷ دلار در ۸ دسامبر قیمت‌ها بسته شد.

فلز قلع هم امروز به قیمت ۱۹ هزار و ۵۷۵ دلار معامله شد که در طی یک ماه گذشته مسیر پرنوسان را ادامه داده اما قیمت امروز نسبت به یک ماه گذشته تفاوت چندانی ندارد.

بررسی قیمت یک ماه گذشته آلیاژ‌های آلومینیوم حاکی از سقوط شدید قیمت این نوع فلزات است به طوری که در ۸ نوامبر قیمت در بازار بورس لندن ۱۸۴۵ معامله می‌شد که امروز به رقم ۱۷۸۵ دلار رسیده است.

امروز در بازار بورس لندن قیمت هر تن کبالت هم ۷۵ هزار و ۱۰۰ دلار معامله شد و نیز فلز فولاد ورقه به قیمت ۳۴۹ دلار و فولاد میلگرد به قیمت ۵۵۸ دلار در هر تن معامله شد.

قیمت فولاد طی یک ماه گذشته افزایش شدیدی داشته به طوری که از قیمت ۳۱۶ دلار در هر تن در ۸ نوامبر شروع کرده و مسیر افزایشی خود را تا رسیدن به قیمت ۳۵۳ دلار طی کرده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا