بانک و بیمهطلا و ارز

افزایش قیمت جهانی طلا، بهای سکه را افزایش داد/ پیش‌بینی قیمت تا پایان سال جاری

یک تحلیل‌گر بازار طلا با بیان اینکه افزایش قیمت انس جهانی باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال میلادی و تا پایان سال ۹۶ شاهد افزایش قیمت سکه در بازار باشیم.

آیت محمد ولی، در گفت و گو با خبرنگار آرمان اقتصادی؛ طلا درباره افزایش قیمت طلا به رغم عرضه سکه توسط بانک کارگشایی طی روزهای گذشته، اظهار کرد: قیمت طلا بر اساس انس جهانی تعیین می‌شود بنابراین بخشی از نوسانات قیمت سکه دست دولت نیست.

او ادامه داد: زمانی در بازار قیمت کاذب داریم یعنی در عرضه خللی ایجاد می‌شود و کالا در بازار کم می‌شود در اینجا دولت می‌تواند قیمت را کنترل بکند ولی زمانی که قیمت‌ها تابع شرایط جهانی است قابل کنترل نیست.

محمد ولی به حوادث یمن و مانور آمریکا در کره جنوبی اشاره و تصریح کرد:این تحرکات نیز تاثیرات منفی سیاسی خود را بر انس جهانی طلا می‌گذارد.

این تحلیل‌گر بازار طلا درباره وضعیت قیمت سکه در هفته آینده توضیح داد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال میلادی و تا پایان سال ۹۶ شاهد افزایش قیمت سکه در بازار باشیم و بعد آن بازار با ثبات نسبی رو به رو خواهد بود.

محمد ولی در پایان  به تاثیر هزینه های سربار بر قیمت طلا اشاره و خاطرنشان کرد:در این بخش نیازمند فعال بودن صنایع به ویژه صنعت طلا و مدیریت دولت هستیم.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا