بانکبانک و بیمه

توپ وزیر ارتباطات در زمین بانک مرکزی افتاد


بانک مرکزی همچنان قوانین و مقررات بانکداری بدون شعبه را تنظیم نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز بعد از کلی تاخیر اعلام کرد که زیرساخت های اجرای بانکداری دیجیتالی آماده شده است. او در موضع گیری دیروز خود تلویحا بانک مرکزی را مسئول عدم اجرای بانکداری دیجیتالی دانست که طبیعتا همه انتقادات را متوجه این نهاد خواهد کرد. انارکی، کارشناس بانکداری الکترونیک در گفتگوی کوتاهی با بانکداری آینده، اعلام کرد اگرچه این وعده وزیر با تاخیر محقق شده اما صحت و سقم آن منوط به زمانی است که بانکداری دیجیتالی اولین گام اجرایی را بردارد.

سعید عسکری انارکی درباره زیرساخت های آماده برای بانکداری بدون شعبه می گوید:« ما در بانکداری سنتی با کشورهای دیگر هم تراز هستیم و برخی محصولات ما در بانک های سایر کشورها موجود نیست. متاسفانه برای بانکداری دیجیتال با تاخیر پیش رفت ایم. ما طی سه سال اخیر منتظر آماده سازی زیر ساخت های لازم از سوی وزارت ارتباطات و اطلاعات برای بانکداری دیجیتال بوده ایم اما این زیر ساخت ها با تاخیر مهیا شده است. پیش از این بانک شهر  200کیوسک در شهر های مختلف برای رجوع افراد و انجام کارهای بانکی ایجاد کرد که این اقدام تا حدی ما را به بانکداری بدون شعبه نزدیک کرد اما همچنان باید فردی برای بررسی اطلاعات درون کیوسک ها حضور داشته باشد».
وی در ادامه اشاره می کند:« علاوه بر نقدی که به دلیل تاخیر در ایجاد زیرساخت ها به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد است، بانک مرکزی نیز مورد نقد قرار دارد زیرا همچنان قوانین و مقررات بانک مرکزی برای بانکداری بدون شعبه تنظیم نشده است».
این کارشناس در پایان تاکید می کند: « سازمان های ما در انتقال اطلاعات افراد به یکدیگر هماهنگی لازم را ندارند و باید ببینیم که زیر ساخت ها تا چه حد آماده است. به نظر می رسد حداقل های مورد نیاز در بخش زیرساخت های مخابراتی آماده باشد اما بعید است که به طور کامل زیرساخت ها مهیا شده باشند. در مقابل باید دید بانک مرکزی تا چه حد اجازه بانکداری بدون شعبه را صادر می کند. اگر این اتفاق جریان یابد، قطعا هزینه های مربوط به بانکداری کاهش می یابد».

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا