بانکبانک و بیمه

حمایت بانک توسعه تعاون از زنان تعاونگر


مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اعلام حمایت از تعاونی‌های زنان از پرداخت ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، حجت‌اله مهدیان اظهار کرد: چند هفته‌ای است محصولی را در بانک استارت زده‌ایم که کارهای مطالعاتی‌اش انجام شده و به زودی نهایی می‌شود.
وی ادامه داد: طرحی در دست داریم که به طور مشخص به حمایت از زنان تعاونگر می‌پردازد و درصددیم به ویژه در بخش روستایی زنان نقش پررنگ‌تری داشته باشند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون صنایع دستی، بوم‌گردی و کشاورزی را از جمله ظرفیت‌هایی دانست که زنان در قالب تعاونی‌ها می‌توانند به آن ورود کرده و از تسهیلات بانک توسعه تعاون استفاده کنند.
مهدیان که در همایش تعاون راه سوم اقتصاد سخن می‌گفت، ادامه داد: اساسا زنان روحیه تعامل و تعاون و همکاری بالایی دارند و تجربه نشان داده که در تمام کشورها خانم‌ها مشتریان خوش حساب‌تری هستند، لذا علاقه‌مندیم که خدمات خود را به تعاونی‌های زنان به بهانه دو طرح اشتغال روستایی و فراگیر توسعه دهیم.
به نوشته ایسنا،وی افزود: زنان مشتریان بالقوه‌ای هستند که باید به بالفعل درآیند و اکنون بهترین زمان و فرصت است که با تاسیس جمعیت زنان تعاونگر و اجرای طرح اشتغال فراگیر پایدار روستایی این امر محقق شود.
به گفته وی، بانک توسعه تعاون سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های خرد و SME ها پرداخت کرد که تعاونی‌ها به عنوان بنگاه‌های کوچک می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا