بانک و بیمهبیمه

تاکید کرباسیان بر پایین بودن سهم بیمه زندگی/ خصوصی سازی در بیمه‌ها باید پیگیری شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش بیمه و توسعه گفت: در کشورهای توسعه یافته بیمه نقش مهمی در توسعه و به علاوه در زندگی و کسب و کار مردم داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد ادامه داد: در شرایطی که انتظار می رفت به نوسان در بازار سهام برسیم شاخص به قله خود رسید و سود سهام به ۱۹ درصد رسید.

وی افزود: اخیرا مقام معظم رهبری به اقتصاد امن اشاره داشتند که بخشی از آن به بیمه بر می گردد.

وی همچنین گفت: اتفاقاتی که در کشور ما در حوزه معادن، ساختمان، نفت و گاز و پالایشگاه‌ها، حوزه حمل و نقل، بلایای طبیعی و… موجب شده اهمیت بیمه در کشور بیشتر شود.

وزیر از همه بانک ها، بیمه ها و مجموعه اقتصاد و دارایی برای همراهی و همکاری بعد از حادثه زلزله تشکر کرد وگفت: اگرچه همه بخش‌ها کمک کردند اما نقش بیمه مهم تر است و باید نفوذ آن بیشتر شود.

وی درادامه گفت: متاسفانه سهم ما در بیمه زندگی کم است و بنا به برنامه ششم باید به ۲۰ درصد حق بیمه های تولیدی برسد. وخصوصی سازی در بیمه ها را باید پیگیری کنیم و سه شرکت بیمه ای که در اختیار دولت است باید واگذار شود.

وی همچنین گفت: بیمه مرکزی باید نقش رگولاتوری داشته باشد. نمی خواهیم بیمه زندگی را تکلیف کنیم باید در این زمینه اطلاع رسانی کنیم.

کرباسیان افزود: برجام در کلیه بخش ها آثارش رانشان داده است در بخش بیمه این آثار در حوزه بیمه اتکایی بوده است.و اخیرا با فرانسه در زمینه بیمه اتکایی مذاکراتی داشته ایم.

وی درمورد ایرادات شورای نگهبان به لایحه بیمه حوادث همگانی در دولت گفت این ایرادات در حال بررسی و رفع شده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا