بانکبانک و بیمه

مسکن تا پایان سال گران نمی‌شود


«بازار مسکن ظرفیت افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت را ندارد.» این مطلب واکنش رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک به شایعات گرانی ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت مسکن تا پایان سال ۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)،حسام عقبایی بر این نکته تاکید می‌کند: افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها در بازار مسکن هر سال با توجه به نرخ تورم صورت می‌گیرد، امسال در‌‌ همان نیمه اول سال، افزایش ۱۰ درصدی قیمت در کلانشهر‌ها صورت گرفت و تا پایان سال جهش قیمتی نخواهیم داشت.

عقبایی همچنین در ادامه صحبت‌های خود در خصوص خروج از رکود بازار مسکن اینطور به  پول نیوز توضیح داد:« در دوران پیش رونق قرار داریم، معاملات کمی جان گرفته و بازار ساخت و ساز مسکن قرار است دوباره با سرمایه گذاری‌های جدید حرکت کند. »
او در ادامه این گفت‌و‌گو می‌گوید:» ۶ سالی می‌شود که هیچ تحرکی در بازار مسکن به وجود نیامده است و از این جهت خروج از رکود به زمان بیشتری نیاز دارد؛ هر چند هر سال در فصل زمستان حجم قابل توجهی از معاملات مسکن کاهش پیدا خواهد کرد. »به گفته عقبایی تا سال ۹۷ قیمت‌ها در بازار مسکن واقعی می‌شود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین از هجوم سرمایه گذاران بی‌تجربه به بازار مسکن گلایه دارد. او می‌گوید: «مسکن هچنان امن‌ترین مکان برای سرمایه گذاری است، عده‌ای از سرمایه گذاران که از تولید هیچ سر رشته‌ای ندارند سرمایه‌های خرد خود را برداشته و راهی این بازار می‌شوند. »
عقبایی ادامه می‌دهد: «این افراد با سرمایه‌های اندک خود همانهایی هستند که سود مورد نظرشان از ساخت و ساز در بازارمسکن تامین نمی‌شود و خانه‌ها روی دستشان می‌ماند. »
رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک توضیح می‌دهد: باید این نکته را یادآور شوم هنوز سپرده‌های میلیاردی که در بانک‌ها خوابیده وسود می‌گیرند وارد بازار ساخت و ساز نشده و این سرمایه‌های خرد و اندک هم نمی‌توان تحرکی در بازار مسکن ایجاد کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا