بین الملل

قیمت نفت با گزارش فلین از اوج خود دور شد

در پایان معاملات روز جمعه پس از انتشار گزارش ای‌بی‌سی نیوز درباره مایکل فلین، قیمت نفت که درحال اوج گرفتن بود، افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه پس از انتشار گزارش ای‌بی‌سی نیوز درباره مایکل فلین که منجر به افت بازارهای مالی شد، قیمت نفت که درحال اوج گرفتن بود، افت کرد.

یک روز پس از این که اوپک و سایر تولیدکنندگان مهم نفت توافق کردند که برای محدودتر کردن عرضه جهانی و تقویت قیمت‌ها، کاهش تولیدات خود را تا پایان ۲۰۱۸ تمدید کنند، قیمت نفت اوج گرفت و نفت خام برنت تا بشکه‌ای ۶۴.۳۲ دلار جهش کرد. اما به دنبال گزارش ای‌بی‌سی نیوز مبنی بر این که مشاور سابق امنیت ملی، مایکل فلین، درحال آماده شدن است تا به بازرسان شهادت دهد که ترامپ قبل از ورود به دفتر ریاست‌جمهوری از او خواسته است تا با روس‌ها تماس بگیرد، سهام وال‌استریت افت کرد و در پی آن نفت سودهای خود را از دست داد.

همچنین بخوانید

قیمت نفت برنت در بشکه‌ای ۶۳.۷۳ دلار تثبیت شد و به این ترتیپ پس از به پایان رسیدن فروش قراردادهای پیش‌خرید ماه ژانویه در روز پنج‌شنبه، قراردادهای جدید ماه فوریه با ۱۶ سنت افزایش قیمت روبرو شدند. قراردادهای پیش‌خرید برنت برای تحویل در ماه فوریه در کل، در این دو روز (پنج‌شنبه و جمعه)، با ۱.۸ درصد افزایش قیمت روبرو شده‌اند.

قیمت نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) ۹۶ سنت یا ۱.۷ درصد جهش کرد و در ۵۸.۳۶ دلار بسته شد. قراردادهای پیش‌خرید وست تگزاس اینترمدیت برای  تحویل در ماه ژانویه، هنوز تا ۱۹ دسامبر زمان دارند.

هر دو بنچ‌مارک هفته خود را با ضرر به پایان رساندند؛ برنت کمتر از ۱ درصد افت کرد و وست تگزاس اینترمدیت هم حدود ۱ درصد کاهش یافت.

 قبل از این که اخبار فلین، وال‌استریت را با وحشت روبرو کند، قیمت‌ نفت خام درحال نزدیک شدن به بالاترین سطح خود از تابستان ۲۰۱۵ تا کنون بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا