بانکبانک و بیمه

نظام بانکی پیشرانه اقتصاد کشور


استاندار هرمزگان در جمع مدیران و مسئولین بانک تجارت با اشاره به نقش بی بدیل نظام بانکی در تامین مالی تولید و صادرات در کشور ، خواستار حمایت بیشتر بانکها ار صنایع بومی این استان شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، فریدون همتی استاندار استان هرمزگان که سخنران ویژه سمینار سراسری مدیران و مسئولین بانک تجارت بود یاد آور شد : امروز همه واقف هستند که بانکها محور و پیشرانه ی تمام بخش های اقتصاد ملی هستند . وی افزود :علیرغم آنکه نظام بانکی کشور با درایت و تدبیر دوران دشوار تحریم ها را با موفقیت پشت سر گذاشت اما همچنان شرایط خاصی را تجربه می کند و لازم است متناسب با مختصات امروز اقتصاد کشور تغییراتی در ساختار و ماموریت بانکها ایجاد شود .

استاندار هرمزگان با انتقاد از وابستگی کامل جریان تامین مالی در کشور به سیستم بانکی اظهار داشت : امروز نیازمند تغییر نگاه به روندهای اعطای تسهیلات توسط بانکها هستیم . بانک و مشتری باید یکدیگر را شریک در سود و زیان خود دانسته و اعتبارات بانکها در بخش هایی صرف شود که بیشترین منافع ممکن را در رونق تولید و ایجاد اشتغال به همراه داشته باشد .
استاندار هرمزگان تاکید کرد : امروز نیز برنامه و هدف دشمنان ضربه زدن اقتصاد کشور است . هرچند برجام ما را از بن بست خارج کرد و توانسیم فضای کسب و کار در کشور را  بهبود دهیم اما تنها با مقاوم سازی بنیان های اقتصاد ملی است که می توان دشمن را به طور کامل از تلاش در این عرصه ناامید کرد. 
همتی درون زایی و برون گرایی را از ویژگی های مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و یادآور شد : باید با تکیه بر نقاط قوت و استعدادها با فاصله گرفتن از اقتصاد متکی بر نفت ، به سمت افزایش تولید ناخالص داخلی و حضور در بازارهای جهانی حرکت کنیم. در پیمودن این مسیر مشارکت موثر نظام بانکی و حمایت از استعداد نخبگان کشور می تواند تعیین کننده باشد.
وی در خاتمه سخنان خود ظرفیتهای استان هرمزگان برای صادرات غیرنفتی ، رونق بازرگانی خارجی کشور و صنعت گردشگری را مورد اشاره قرار داد و خواهان نقش فعالتر بانکها در حمایت از صنایع بومی این استان شد.
گفتنی است سمینار سراسری مدیران و مسئولین بانک تجارت طی روزهای هشتم و نهم آذرماه در شهر بندرعباس برگزار شد و آخرین وضعیت عملکرد و میزان پشرفت برنامه های این بانک مورد بررسی قرار گرفت .

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا