بانکبانک و بیمه

بانک‌ها بابت صورتحساب چقدر می‌گیرند؟

 


مبالغ دریافتی بابت صورتحسابهای مشتریان در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری با چه نرخی محاسبه می شود.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که نیاز به دریافت صورتحساب از بانک و موسسه اعتباری هستید که در آن حساب دارید.

همچنین بخوانید
بانک و موسسه اعتباری به هنگام درخواست دریافت صورتحساب از سوی مشتری این خدمت را به وی ارائه می دهد اما به ازای آن کارمزدی را نیز از حساب مشتری برداشت می کند.
هم اکنون بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی دو نرخ ۵۰۰ تومان و ۶۰۰ تومان برای هر برگ صورتحساب از مشتریان بانک ها و موسسات میبایست اخذ شود.
مبلغ ۵۰۰ تومان برای هر برگ صورتحساب برای سال جاری بوده و مبلغ ۶۰۰ تومان نیز بابت هر برگ صورتحساب سال گذشته و یا سالهای پیش از آن از مشتریان اخذ می‌شود. البته اخیراً بانک ها و موسسات اعتباری به جهت بخشنامه بانک مرکزی می‌بایست مبلغ ۷۰۰۰ تومان دیگر نیز برای تاییدیه این صورت حساب از مشتریان دریافت کنند.
به نوشته اخبار بانک، تاییدیه صورتحساب نیز بدین گونه است که اگر مشتری از بانک بخواهد مهر بانک را زیر برگ صورتحساب درج کنند باید مبلغ ۷۰۰۰ تومان بابت این مورد به بانک پرداخت نمایند. در صورتی که نیازی به درج مهر بانک نداشته باشد می ‌تواند این موضوع را به بانک اعلام تا از پرداخت کارمزد ۷ هزار تومانی معاف شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا