اقتصاد کلان

شکستن حباب قیمت مسکن نزدیک است/دولت سیگنال رشد ساخت و سازها را در بافت‌های فرسوده دنبال کند

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت خروج بازار مسکن از رکود چندین ساله، گفت: افزایش معاملات مسکن در ماه گذشته انتظار شکستن حباب قیمتی را به ذهن متبادر می کند.
 
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شهرام کوسه غراوی با یادآوری گزارش بانک مرکزی درباره افزایش معاملات مسکن در ماه گذشته به نسبت ماه مشابه سال قبل، گفت: رشد معاملات نشان از بهبود شاخص های مرتبط با وضعیت مسکن داشته و می تواند نوید دهند خروج این بخش از رکود باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال از رکود مسکن می گذرد، افزود: افزایش خرید و فروش آپارتمان های مسکونی در آبان ماه سال جاری نشان از کم شدن رکود دارد که این روند باید با سیاست های تشویقی دولت ادامه دار باشد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رکود حاکم بر بازار مسکن بسیاری از صنایع وابسته به آن را نیز به خواب زمستانی فرو برده بود، تصریح کرد: با آغاز خرید و فروش ها ساخت و ساز نیز در این بازار رونق گرفته و بسیاری از مشاغل احیا می شود.

همچنین بخوانید

احیای بیش از ۱۰۰۰ شغل با افزایش ساخت و ساز در کشور

کوسه غراوی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم با صنعت ساختمان در ارتباط است، گفت: در صورتی که ساخت وساز مسکن دوباره از سر گرفته شود رونق اقتصادی در کشور حاصل شده و بسیاری از مشکلات از بین می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با افزایش خرید و فروش مسکن حباب قیمتی در این بخش از بین می رود، افزود: در حال حاضر در نتیجه رکود چندین ساله و عدم معامله در این بازار برخی سوءاستفاده کنندگان به افزایش بی رویه نرخ ها در بازار مسکن اقدام کرده اند که اگر افزایش خرید و فروش ممکن شود به طور حتم حباب قیمتی در این بازار دیگر وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه سیاست ها در حوزه مسکن باید با هدایت ساخت و سازها به سمت و سوی بافت فرسوده باشد، گفت: در صورتی که ساخت و ساز در این نوع بافت های ناکارآمد شهری افزایش یابد علاوه بر اینکه نوسازی مسکن شهری رخ داده کمبود مسکن و بهانه افزایش نرخ ها از این منظر نیز از بین می رود.

بسیاری از صنایع از رکود مسکن آسیب دیده اند

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه رشد معاملات مسکن در ماه گذشته باید در ماه های آینده نیز ادامه داشته باشد، افزود: دولت باید از سیگنال هایی که به رشد معاملات مسکن منجر می شود در تمام فصول سال استفاده کند زیرا ادامه دار بودن رکود در این بازار به ضرر تمامی صنایع وابسته و در نهایت اقتصاد کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ارایه مشوق های لازم به انبوه سازان و سرمایه گذاران واقعی از سوی دولت یکی از محرک هایی است که می تواند بازار مسکن را بر مدار رشد هر روزه معاملات هدایت کند از این رو دولت باید این سازوکار را در دستور کار خود قرار دهد./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا