بانکبانک و بیمه

سخنگوی قوه قضاییه: ٩٨ درصد سپرده گذاران موسسات اعتباری تعیین تکلیف می شوند

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز سه شنبه در صد و بیست و یکمین نشست خبری خود به موضوع سپرده گذاران موسسات اعتباری هم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه به سپرده گذاران موسسه فرشتگان یا کاسپین تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان و سپرده گذاران أفضل توس، وحدت و البرز ایرانیان تا ١٠٠ میلیون تومان پرداخت می شود، گفت: با این پرداخت ٩٨ درصد سپرده گذاران تعیین تکلیف می شوند.

وی اظهار کرد پرونده کاسپین، تعاونی های منحل شده ای است که قرار بود موسسه ای دیگر مسئولیت را قبول کند و کاسپین ایجاد شد. برخی افراد از هشت شرکت تعاونی منحل شده بازداشت هستند.

همچنین بخوانید

محسنی اژه ای با بیان اینکه این پرونده دو بخش تعقیب متهمان ، شناسایی اموال و رسیدگی در دادسرا و پیگیری با سه قوه دارد، گفت: با توجه به اموالی که تاکنون شناسایی شده و ارزیابی اموال و احتمال شناسایی اموال در آینده قرار شد خط اعتباری در اختیار سپرده گذاران قرار دهند تا سپرده گذاران به کل یا بخشی از سپرده هایشان برسند که رسیدن به کل سپرده فعلا ممکن نیست. افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان فعلا تا ١٠٠ میلیون تومان به سپرده گذاران پرداخت شود.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: تعداد زیادی از این سپرده گذاران با این کار تعیین تکلیف می شوند که وضعیت ٩٨ درصد سپرده گذاران مشخص می شود نه ٩٨ سپرده.

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا