بانکبانک و بیمه

هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول کاسپین کجاست؟

نمایندگان اظهارات سیف را نپذیرفتند

طراح سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه در خصوص چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داده شده و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد سپرده دریافت شده موسسه کاسپین سوال و ابهام وجود دارد، گفت: سوال این است که این هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول کجاست؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی وقف چی نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرف مسئولین دولت در خصوص پرداخت مطالبات سپرده گذاران با عمل آنها مغایرت دارد، گفت: آقای سیف در جلسه غیر علنی روز یکشنبه مجلس حاضر شد و در خصوص نحوه پرداخت پول سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری توضیحاتی داد که اظهارات وی برای نمایندگان مجلس قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه آقای سیف در این جلسه توضیحات قانع کننده ای برای نمایندگان مجلس نداشت، خاطرنشان کرد: هیچ یک از نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور از اظهارات سیف قانع نشدند و ۱۸۰ نماینده ای که خواستار حضور رئیس جمهور در مجلس برای پاسخ به سوالات شان در باره موسسات مالی – اعتباری هستند، همه مجددا بر طرح سوال از رئیس جمهور تاکید دارند.

طراح سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور ۱۳۰ امضاء دارد، گفت: البته در جلسه روز چهارشنبه ۱۹ مهر مجلس ۱۵۵ نمایندگان در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار ارجاع طرح سوال از حسن روحانی رئیس جمهور به کمیسیون مربوطه شدند که بعد از یک هفته این امضاها افزایش یافت و به ۱۸۰ نماینده رسید که همه این امضاها به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به معطلی پنچ ماه سوال از رئیس جمهور در مجلس افزود: نمایندگان پیگیر سوال از رئیس جمهور هستند و تاکید دارند که روحانی باید در خصوص مشکلات موسسات مالی- اعتباری به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

طراح سوال از رئیس جمهور گفت: هنوز سپرده های مردم پرداخت نشده و هنوز اتفاقاتی که باید بیفتد تا رضایت سپرده گذاران جلب شود، نیفتاده است.

وقف چی با بیان اینکه با تائید هیئت رئیسه موسسه فرشتگان چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داده شد، افزود: این موسسه به نام کاسپین تغییر نام داد و در سال ۹۵ آنها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سپرده گیری داشتند.

وی افزود: در خصوص این پولهای موسسه کاسپین سوال و ابهام وجود دارد. سوال این است که این هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول کجاست؟.

طراح سوال از رئیس جمهور با اشاره به ندادن سود پول های مردم از سوی این موسسات تصریح کرد: آقایان باید پاسخ دهند بر اساس کدام قانون و فرمول سود پول مردم را نمی دهند.

سیف رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیر علنی دیروز یکشنبه مجلس اعلام کرد که تا کنون سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به سپرده گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است. که این رقم تقریباً ۹۸ درصد مجموعه سپرده گذاران را در برمی گیرد. ۲ درصد باقی مانده که بالای ۲۰۰ میلیون تومان است، نیز قرار است پرداخت شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا