تجارتصنعت، معدن، تجارت

خودروسازان خون‌شان از بقیه اصناف رنگین‌تر است/ بی‌اعتباری کارت اعتباری خرید لوازم خانگی

گره خوردن زلف حمایت از تولید به نظام بانکداری باعث گره کور حمایت از تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه پیک بامدادی رادیو ایران امروز به موضوع حمایت از تولید کنندگان با اجرای طرح کارت اعتباری پرداخت که در زیر می‌آید:

طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی
درست زمانی که چرخ تولید کننده در چاه رکود گیر کرده بود قرار شده تسهیلاتی برای حمایت از محصولات ایرانی داده شود تا بازار تکانی بخورد. از آنجایی که خون خودروسازان از بقیه اصناف رنگین‌تر است با اجرای این طرح در چشم به هم زدنی ۱۰۰ هزار خودروی انبار شده به فروش رفت، اما وقتی نوبت لوازم خانگی رسید ایرادات شروع شد و بعد از آن شرایط را به نحوی سخت کردند که مردم رغبتی برای استفاده از تسهیلات نداشتند.

همچنین بخوانید

غزنوی سخنگی انجمن تولیدکنندگان لوزام خانگی معتقد است: چهار هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح بودولی با توجه به شرایط سختی مانند اقساط ۱۲ ماهه و سود ۱۲ درصد این طرح دیگر اعتباری بین مردم نداشت، زیرا تعاونی‌های مصرف و تولیدکنندگان طرح هایی به مراتب بهتر از این را برای مردم ارائه می‌دادند. این محدودیت‌ها باعث شد از چهار هزار میلیارد بودجه این طرح تن‌ها یک درصد و آن هم در عرض دو سال جذب شود.

بعد از شکست این طرح بانک مرکزی طرح جدید دیگری را رونمایی کرد و محدودیت کالای ایرانی را در این طرح حذف کرد. ولی الله سیف در این باره در آن زمان گفته بود:کارت جدید اعتباری اشکالات عمده طرح قبلی را بر طرف کرده و با اجرای این طرح فاکتورهای سوری برای خرید کالا از بین می‌رود.

مشاهدات بازار و به گفته فعالان اصناف خریدهای سوری همچنان ادامه داشته که تن‌ها سودی برای فروشندگان دارد و تا زمانی که زلف حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی به بانک‌ها گره خورده باشد نمی‌توان توقع حمایت از آن را داشت.

غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در این باره معتقد است به نظر من این کارت دیگر احیا نمی‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا