بین الملل

اگر آماده ازدست دادن پول خود هستید در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید!

وقتی پای بیت‌کوین، که امسال قیمت آن بیش از ۷ برابر شده است در میان باشد، همیشه با اظهارنظرهای سرسختانه‌ای روبرو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، برخی از نام‌های بزرگ وال‌استریت، شامل تام لی از فانداسترات و بیل میلر سرمایه‌گذار معروف که مدیریت صندوقی را به عهده دارد که نزدیک به یک سوم دارایی آن را بیت‌کوین تشکیل می‌دهد، شروع به قبول کردن پول دیجیتال کرده‌اند. سایر افراد اصلا طرفدار این پدیده نیستند.

جیمی دیمون، مدیر اجرایی ارشد جی‌پی‌مورگان، بیت‌کوین را کلاهبرداری نامید و اضافه کرده است که این از «حبابی شدن قیمت پیاز گل لاله» هم بدتر است. و پایان خوشی ندارد. سرمایه‌گذار و میلیاردر معروف، هوارد مارکس هم آن را یک «شرکت هرمی» دانست.

همچنین بخوانید

در این میان یک گروه دیگر هم در میان این دو گروه موافقان و مخالفان بیت‌کویت قرار دارد که نه می‌گویند این بهترین راه سرمایه‌گذاری است و نه آن را بدترین راه سرمایه‌گذاری می‌دانند.

به نظر می‌رسید میلیاردر معروف، مارک کوبان هم در این گروه قرار دارد. او در مصاحبه با ونتی‌فیر گفته است که اشکال ندارد تا ۱۰ درصد از پس‌انداز خود را در سرمایه‌گذاری‌هایی با ریسک بالا شامل بیت‌کوین و اتروم هزینه کنید. او گفت: شما فقط باید تظاهر کنید که شما این پول را کلا از دست داده‌اید و سپس مریم مقدس را صدا کنید!

تونی رابینس هم در مورد سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین نظر خاص خود را دارد؛ این مانند رفتن به لاس‌وگاس (و قمار کردن) است؛ پول سریع و آسان.

کوبان و روبینز توصیه می‌کنند تنها روی چیزی شرط‌بندی کنید که از عهده از دست دادن آن بربیایید. اگر سود کردید که چه بهتر، اما اگر ضرر کردید شما تنها سرمایه‌های غیر ضروری خود را از دست داده‌اید.

کوبان گفت در حال حاضر بهترین راه سرمایه‌گذاری این است که پول خود را در یک صندوق ارزان اس‌اندپی ۵۰۰ هزینه کنید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا