بانکبانک و بیمه

پرداخت ۳۶۰۰ میلیارد تومان به سپرده گذاران کاسپین

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از پرداخت سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به سپرده گذاران کاسپین از سوی بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز( یکشنبه ۵ آذر)  قوه مقننه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیر علنی امروز قوه مقننه با ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت:در این جلسه آخرین وضعیت موسسات مالی اعتباری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در جلسه غیر علنی پارلمان درباره  مشکلاتی که در نحوه پرداخت پول سپرده گذاران وجود دارد مباحثی مطرح شد ادامه داد: اقدامات خوبی در این راستا در سطح سه قوه انجام شده است و خواست نظام و سران سه قوه بر این است که هر چه زودتر مشکلاتی که مربوط به این مجموعه است سریعتر حل و فصل شود.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس با اعلام اینکه پرداختی به سپرده گذاران کاسپین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیر علنی امروز پارلمان اعلام کرد که تاکنون سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به سپرده گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم  با تاکید براینکه این سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تقریباً ۹۸ درصد مجموعه سپرده گذاران را در برمی گیرد، افزود:دودرصد باقی مانده که بالای ۲۰۰ میلیون تومان است، نیز قرار است پرداخت شود، البته بخشی از پول برخی از سپرده گذاران بالای ۲۰۰ میلیون تومان نیز در حال پرداخت شدن است.

سخنگوی هیئت رئیسه پارلمان از پرداخت سپرده افراد سایر موسسات مالی تا ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

نعمتی با بیان اینکه مجموعه این پرداخت ها ۹۵ درصد کل سپرده ها خواهد بود و در این راستا امیدواریم ۵ درصد باقی مانده با تدبیر سران سه قوه و قوه قضاییه انجام شود، گفت: در این جلسه بنا شد که جلساتی میان معاونان سه قوه (اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و حجت الاسلام محسنی اژه ای) با ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی برگزار شود.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا