بین الملل

خرید هواپیما به صورت آنلاین در چین امکان پذیر شد

برای اولین بار در چین، دو فروند هواپیمای بوئینگ به صورت آنلاین به مزایده گذاشته شد و یک شرکت خطوط هوایی نیز، آنها را خریداری کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، خرید آنلاین در چین بعد از فروش دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷، از طریق پلت‌فرم فروشگاه اینترنتی علی بابا وارد مرحله جدیدی شده؛ این برای اولین بار است که خطوط هوایی از طریق مزایده آنلاین اقدام به خریداری هواپیما می کنند.

در همین حال این دو فروند هواپیمای بوئینگ توسط خطوط هوایی «اس اف» چین به ارزش ۴۸ میلیون دلار از شهر «شنزن» در جنوب شرقی چین خریداری شدند.

همچنین بخوانید

البته این دو فروند هواپیما، بعد از ورشکستگی شرکت هوایی «جید کارگو» چین در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط دادگاهی در چین توقیف شده بودند که در نهایت، به صورت آنلاین به مزایده گذاشته شدند.   

همچنین این دادگاه، حداقل ۶ بار از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد تلاش به ایجاد مزایده برای این دو فروند هواپیما کرده بود که به نتیجه ای نرسید و در نهایت، تصمیم به ایجاد مزایده آنها به صورت آنلاین در پلت فورم «تائوبائو» کرد. از این معامله آنلاین، تقریبا ۸۰۰ هزار نفر بازدید کردند و سرانجام بعداز ۲۶ پیشنهاد، کار فروش به اتمام رسید.

معاون دادگاه خلق چین گفت: مزایده آنلاین روش خوبی برای فروش دارایی شرکت های ورشکسته شده و در زمان صرفه جویی می کند؛ ضمن اینکه هزینه خدمات برای شرکت کنندگان در این نوع مزایده رایگان است.

به گفته مدیر بخش تجارت مزایده علی بابا، مزایده های آنلاین به شفافیت در امور قانونی به دلیل اینکه تمامی اطلاعات برای همگان قابل روئیت است، کمک می کند.  

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا