امور زیربناییتعاون و اشتغال

تبدیل تهدید زلزله به فرصتی برای اشتغال در غرب کشور

معاون وزیر کار با بیان اینکه زلزله، فرصتی برای اشتغالزایی در غرب کشور است، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تولید کانکس برای اسکان فوری زلزله‌زدگان استان کرمانشاه را به عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رییس سازمان در بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: در راستای سیاست های کلان سازمان، علاوه بر کمک  به اسکان فوری هموطنان آسیب‌دیده، سازمان در نظر دارد؛ تهدید زلزله را به فرصتی برای اشتغال مردم این خطه از کشور تبدیل کند.

وی افزود: بر این اساس، طراحی فرآیند تولید کانکس های استاندارد، یکی از قابلیت های سازمان فنی و حرفه ای است و با توجه به نیاز ضروری همه هم وطنان زلزله زده، این کار به سرعت در حال انجام است و بر این اساس، اولین کانکس تولید شده در سرپل ذهاب آماده تحویل شده است. 

همچنین بخوانید

پاک‌سرشت، در جلسه شورا هماهنگی مدیریت بحران که در استانداری کرمانشاه که با حضورعلی ربیعی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار کرمانشاه و دیگر مسئولان برگزار شد، خطاب به وزیر تعاون گفت:  اولین اقدام سازمان پس از وقوع زلزله ارائه خدمات امدادی بود؛ پس از آن اعزام تکنسین های همکار برای رفع نیازهای آنی از جمله در حوزه برق رسانی، جوشکاری تاسیسات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از سوی دیگر، با توجه به توانمندی های سازمان اکنون تاسیس و راه اندازی دو کارگاه تولید کانکس را شروع کرده ایم که هدف از تاسیس این کارگاهها، نخست ضرورت ایجاد اشتغال برای آسیب دیدگان است و دوم اینکه هزینه تولید کانکس در محل کمتر از هزینه خرید و انتقال آن از سایر نقاط کشور است. 

این مقام مسئول ادامه داد: توان تولید و فنی سازمان و اراده جدی کارکنان ما به حدی است که میتوانیم اشتغال پایدار که خود زمینه ساز آرامش روحی و روانی برای آسیب دیدگان در پی دارد، ایجاد نماییم. از طرفی این سازمان برای مقاوم سازی و بازسازی بناهای تخریب شده آمادگی دارد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا