ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

راه‌اندازی اینترنت وای فای در هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی هواپیماهای بویینگ ۷۷۷ ایکس موجود در ناوگان خود را به اینترنت وای فای مجهز کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت tahawultech ، مسافرانی که از هواپیماهای بویینگ ۷۷۷ ایکس در ناوگان هواپیمایی امارات استفاده می کنند، از سال ۲۰۲۰ میلادی قادر خواهند بود از شبکه اینترنت بی سیم وای فای Wi-Fi با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه بهره ببرند.

هواپیمایی امارات Emirates با همکاری گروه تالس فرانسه (Thales Group) و با بکارگیری از فناوری های ماهواره ای تصمیم گرفته است هواپیماهای بویینگ مدل ۷۷۷ ایکس خود را به اینترنت وای فای مجهز کند تا بدین وسیله مسافران در طول مدت سفر با اتصال به اینترنت، احساس خستگی و بی حوصلگی نکرده و بتوانند با خانواده، اقوام و دوستان خود در ارتباط باشند.

همچنین بخوانید

طبق گزارش های منتشر شده، شرکت هواپیمایی امارات که از بزرگترین و فعال‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در جهان است، در حال حاضر ۱۶۵ فروند از هواپیمای بویینگ ۷۷۷ ایکس را در اختیار دارد و می خواهد ۱۵۰ فروند از این نوع هواپیما را نیز خریداری کند.

طبق اعلام هواپیمایی امارات، طی چند سال اخیر بیش از ۲۰۰ میلیون دلار جهت ایجاد بستر ارتباطی مناسب در هواپیماهای این شرکت هزینه شده است و حدود ۸۰۰ هزار مسافر در ماه از این خدمات استفاده می‌کنند.

با توجه به افزایش تقاضا برای استفاده از اینترنت و جایگزینی آن با تماس تلفنی، هم اکنون این شرکت بزرگ هواپیمایی با وجود اینکه راه اندازی این طرح نیازمند سرمایه گذاری‌های هنگفتی است، قصد دارد برای جلب رضایت مشتریان خود نسل جدید اینترنت وای فای را به بخشی از پروازهای خود اختصاص دهد. 

البته در حال حاضر نیز، هواپیمایی امارات در برخی پروازهای خود برای مسافران قسمت های درجه یک ( fisrt class)، اینترنت پرسرعت نامحدود و برای مسافران بخش اقتصادی (economy) ، اینترنت رایگان با محدودیت حجمی ۲۰ مگابایت ارائه می‌دهد که پس از اتمام آن، مسافر می‌تواند با پرداخت هزینه ‌ای سرویس خود را دوباره شارژ کند.

طبق آمار و گزارش های منتشر شده انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۸ تعداد ۸۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ۳۳۰ به این سیستم مجهز شوند که در این شرایط، سالانه حدود ۱۵ میلیون مسافر می‌توانند از سرویس اینترنت WiFi در طول پرواز استفاده کنند.

شرکت های هواپیمایی با همکاری شرکت های برقراری اینترنت در هواپیما می توانند با نصب یک آنتن ماهواره‌ای روی هر هواپیما و تعدادی دستگاه مودم بی‌سیم،  اینترنت را در تمام قسمت‌های هواپیما ارائه بدهند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا