بورسفرابورس

فرابورس ایران به عنوان نایب‌رئیس کمیته کاری فیاس انتخاب شد

در کمیته کاری فیاس مقامات ارشد فرابورس ایران علاوه بر معرفی بازارها و ابزارهای جدید فرابورس و اشاره به دستاوردهای اخیر این رکن بازار سرمایه کشور، ویژگی‌ها و پتانسیل‌های بازار بدهی را نیز تشریح کردند. پیش از این، بیست‌وسومین نشست فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی موسوم به فیاس در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۶ به میزبانی فرابورس ایران برگزار شد که به گفته حاضران نقطه عطفی در تاریخ فیاس محسوب می‌شود.

جلسات کمیته کاری فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی (فیاس) با حضور ۱۸ عضو کامل و وابسته طی روزهای گذشته در ایروان ارمنستان برگزار شد که طی آن فرابورس ایران به عنوان نایب‌رئیس این کمیته کاری انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رقابت تنگاتنگی میان فرابورس و بورس ابوظبی برای کسب عنوان نایب رئیس کمیته کاری فیاس وجود داشت که با توجه به سابقه خوب و فعال بودن فرابورس طی سال‌های گذشته، بورس ابوظبی به نفع فرابورس کنار کشید؛ بدین ترتیب فرابورس ایران نایب رئیس کمیته کاری فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی شد.

در این مجمع مقامات ارشد فرابورس ایران علاوه بر معرفی بازارها و ابزارهای جدید فرابورس و اشاره به دستاوردهای اخیر این رکن بازار سرمایه کشور، ویژگی‌ها و پتانسیل‌های بازار بدهی را نیز تشریح کردند.

همچنین ناندینی سوکومار رئیس فدراسیون جهانی بورس‌ها، چشم‌انداز و برنامه‌های آتی WFE را تشریح و در خصوص اینکه فدراسیون جهانی بورس‌ها و فیاس چه همکاری‌هایی می‌توانند با ‌هم داشته باشند، صحبت کرد.

 وی رسما از بورس‌های عضو فیاس نیز دعوت کرد در اجلاس سالیانه WFE که در سپتامبر ۲۰۱۸ در یونان برگزار می‌شود حضور یابند.

در ادامه کنستانتین سارویان دبیرکل فیاس نیز ضمن ارائه گزارشی درباره کارایی بورس‌های عضو فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی، به بررسی مقایسه‌ای بورس‌های عضو این فدراسیون با بورس‌های مطرح و بزرگ جهان از نظر مشخصه‌هایی همچون تعداد پرسنل و میزان درآمدها و هزینه‌ها پرداخت.

در بخش دیگری از این کمیته کاری، نیکوس تریپاتساس مدیرعامل بورس قبرس به تشریح استاندارد MiFID (Markets in Financial Instruments Directive) پرداخت که به گفته وی این استاندارد باید از دو ماه آینده برای بورس‌های عضو اتحادیه اروپا اجرایی شود؛ از آنجا که قرار است این استانداردها روند سرمایه‌گذاری خارجی اروپایی‌ها در بورس‌های غیراروپایی را تغییر دهند، لازم است کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز این استانداردها را با دقت مطالعه و بررسی کنند.

فرابورس ایران و بورس مسقط نیز آخرین دستاوردهای خود را پرزنت کردند که این ارائه‌ها، استقبال حاضران را در پی داشت.

اصلاح اساسنامه فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی

در کمیته کاری ایروان، اساسنامه فیاس اصلاح شد که هدف از این بازنگری، ارتقای حاکمیت شرکتی فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی بود و در راستای آن کمیته حسابرسی داخلی فیاس نیز تشکیل شد.

علاوه بر این در کمیته کاری فیاس پیشنهاد تعامل سپرده‌گذاری‌های عضو فیاس با همدیگر مورد تایید قرار گرفت ضمن آنکه مسائلی از جمله تبادل دیتا، محاسبه کامپوزیت بورس‌های عضو فیاس و تبادل تکنولوژی، دانش و آموزش نیز از جمله مباحث مطرح‌شده در کمیته کاری فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی بود.

 

  ارتقای سطح برگزاری جلسات فیاس

پیش از این، بیست‌وسومین نشست فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی موسوم به فیاس در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۶ به میزبانی فرابورس ایران برگزار شد که به گفته حاضران نقطه عطفی در تاریخ فیاس محسوب می‌شود؛ چراکه به دنبال مذاکرات صورت‌گرفته در تهران، سطح برگزاری جلسات در ایروان ارتقا یافت به گونه‌ای که اختلاف سطح معناداری در کیفیت گزارش‌ها مشاهده شد و پرزنتیشن‌های کاری نیز علمی‌تر بود.

 

منبع: روابط.عمومی فرابورس ایران

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا