چندرسانه‌ای

ویدئو: جزئیات نشست سران سه قوه درباره بحران موسسات مالی اعتباری

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس‌جمهور پس از نشست امروز سران قوا گفت: ضمن اینکه وظیفه داریم مشکلات مردم را حل کنیم؛ ‌باید توجه کنیم که بانک مرکزی هم محذوراتی دارد و نمی‌توان از پول آن برای حل این مشکلات استفاده کرد.

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

  1. ما سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) از روسای محترم سه قوه درخواست رسیدگی به موارد مشروحه ذیل را داریم:
    ۱- چطور و چگونه موسسه ثامن الحجج بمدت ۱۲ سال با بیش از ۵۰۰ شعبه در کلیه مراکز استان ها و شهرهای بزرگ و کوچک در سراسر کشور با تابلو تحت نظارت بانک مرکزی مجوز فعالیت داشته است ؟ بطوریکه در شرایط رکود اقتصادی و فقدان کار و اشتغال برای میلیونها نفر، ملت نگون بخت به نظام حاکم اعتماد کردند و اندک سرمایه یا کل زندگیشان را برای گرفتن چندر غاز سود جهت حیات و بقاء در ام القرای جهان اسلام به این موسسه که لقب هشتمین امام و پیشوای شیعیان جهان را به یدک می کشد، سپردند!
    ۲- طبق اظهار دبیرکل بانک مرکزی موسسه ثامن الحجج به یک سری سپرده‌های اشخاص خاص با ژن بسیار خوب سودهای نجومی با نرخ‌های سود ۵۷ درصد، ۵۴ درصد، ۵۲ درصد و ۴۶ درصد همه ماهه پرداخت کرده است و بموقع به آنها اطلاع داده است که پولهایشان را از موسسه خارج کنند!!؟؟
    ۳- طبق اطلاعات موثق تعدادی از سازمانها و نهادهای حکومتی و دولتی بودجه جاری، تنخواه ومنابع مالی خود را در شعب موسسه مذکور سپرده کرده بودند وهمه ماهه سودهای نجومی می گرفتند!! بمحض خراب شدن اوضاع مالی موسسه و با استفاده از رانت اطلاعاتی و کسب خبر از وضعیت اسفناک بوجود آمده قبل از ورود بانک مرکزی و مسدود شدن حسابهای سپرده آنها به یکباره سپرده های خود را که همان پول ملت سیاه بخت سپرده گذاربود، ازشعب موسسه خارج کردند!! هیچ سپرده گذاری راضی نیست عده ای سود های ۴۶ تا ۵۷ درصدی برده باشند و موجبات ورشکستگی تعاونی را فراهم کردند و از طرفی عده بسیار زیادی طی دو سال گذشته که تمام درآمدشان وابسته به اخذ سود متعادل ماهانه ۲۲ تا ۳۰ درصدی بوده هیچ سودی نگرفته باشندبطوریکه خیلی ها از هستی ساقط شدند.
    ۴- قوه قضائیه تا کنون به مالباختگان اجازه شکایت از مدیرعامل و سایر اعضای هیئت مدیره موسسه ثامن الحجج را نداده است و اخیرا دستگاه قضائی ضمن فرافکنی، سپرده گذاران را مستحقق ضرر سودجویی خود دانسته است!!؟؟ جوری با ملت برخورد می کنند که انگار سپرده گذاران در موسسات مالی و اعتباری سرزمین های اشغالی و یا بلاد کفر پولاشون را بردند و گذاشتند و امروز ملت عاجزانه از مراجع ذیربط داخلی خواستار رفع انسداد حسابها و بازگشت سپرده هاشان از خارج به داخل کشور هستند !!!
    ۵- در تأیید مطالب فوق تناقض فاحش در ارایه آمار حساب های سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج از سوی مسئولان موسسه به بانک مرکزی و کارگروه تصفیه است! چطور و چگونه است که آقای سید ابوالفضل میرعلی مدیرعامل و سایر اعضای هیئت مدیره در حلقه مصونیت کامل به پاس خدمات ویژه به نهادهای دولتی و حکومتی و اشخاص عالی طی این دو سال راست راست راه می روند و هیچ نهاد و یا سپرده گذاری هم نمی تواند به آنها معترض شود!!؟؟
    ۶- بالغ بر یکسال است که دستگاه قضایی قرار بود به جرایم موسسه ثامن الحجج رسیدگی نماید لیکن هرچند مدت فقط گفته می شود پرونده به جهت تحقیقات بیشتر بین دادگاه رسیدگی کننده و دادسرا پاسکاری می شود!!؟؟
    ۷- کدام دستگاههای عریض و طویل نظارتی وظایف خود را طی این سالها بخوبی انجام ندادند که از دو سال قبل باید این افتضاح ادعایی درسطح گسترده در کشور اتفاق بیافتد. ضمن اینکه در تابستان ۱۳۹۴ قرار بود موسسه ثامن الحجج با بانک شهر ادغام شود. بانکی که کلیه تعهدات موسسه را قبول کرد و قرار بود بدون اینکه کوچکترین مشکلی برای حتی یک سپرده گذار پیش آید ادامه کار دهد.لیکن چه مسائلی پشت پرده بود که با این طرح مخالفت شد و کل سپرده های مردم بخت برگشته بلوکه شد و خیلی ها را از هستی ساقط کرد!
    ۸- صرفنظر از اهمال کاری ها ، عدم نظارت صحیح نسبت به فعالیت موسسه و فقدان اخذ تضمینهای لازم، بانک مرکزی باید مشخص کند ، به چه علت تصمیم به پرداخت صد درصد سپرده های مردم تا سقف یکصد میلیون تومان گرفت! در حالیکه سپرده گذاران سقف های ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی که در نیمه دوم سال ۹۵ فقط ۳۵ میلیون تومان دریافت کرده اند (معادل ۱۱ تا ۱۷ درصدسپرده گذاری آنهم پس از زدن از سر و ته و قطع سودها) باید منتظر سر رسید کذایی تحمیلی متخذه باشند!! ؟؟ و جالب اینجاست که بزعم بانک مرکزی این دسته تعیین تکلیف شده اند!! اخذ تعهدنامه ترکمنچای ۱۰، ۱۴ و ۱۷ ماهه از ملتی که چاره ای جز تن دادن به امضای خفت بار آن نداشتند، چکار دیگری برای رعایت عدالت سپرده گذاران تاکنون شده است !! ؟؟
    ۹- چطور است که هیچ اخباری از ورشکستگی، انحلال، بلاتکلیفی ویا تجمع مالباختگان حتی در کشورهای بدبخت عقب افتاده نظیر آنگولا، میانمار، زیمباوه، ونزوئلا و . . . نمی بینیم !! لیکن در کشورمان با تاریخ و تمدن هشت هزار ساله باید هر روز شاهد تحصن و تظاهرات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری باشیم!!؟؟
    ۱۰- چه نهادی پاسخگوی سپرده گذارانی است که از روی بیکاری و احتیاج به پول، خانه و مأمن زندگیشان را جهت اخذ چندر غاز سود در موسسه گذاشتند تا جلوی زن و بچه هایشان شرمنده نباشند! ؟
    ۱۱- چه سازمانی پاسخگوی فروپاشی خانواده ها تحت لوای اقتصاد اسلامی حاکم بر کشور است؟؟؟
    ۱۲- کدام اشخاص و نهادهایی اصل پول وسود این سالهای سپرده گذاران را بالا کشیده است ؟ !؟ عده ای از خواص هم به بهانه های کذایی وام های نجومی میلیاردی گرفتند که نه اصلش را باز پس دادند و نه سود متعلقه!!؟؟
    ۱۳- ما سپرده گذاران از سران محترم سه قوه انتظار داریم با توجه به دارایی های بجا مانده از موسسه ثامن الحجج نظیراموال غیرمنقول نجومی شامل املاک تجاری، اداری ، مسکونی ،هتل، زمین های مرغوب و اموال غیر منقول که بالغ بر هزاران میلیارد تومان ارزش دارد و قرار بود از ابتدای امسال بفروش برسد بصورت شفاف بفروش رسیده و کلیه خسارات وارده به سپرده گذاران منجمله بازگرداندن اصل سپرده وپرداخت سود ۳۰ درصدی سالانه به همراه ضرر و زیانهای وارده و خسارات تأخیر تأدیه بر اساس نرخ تورم را محاسبه و دراسرع وقت به طلبکاران موسسه ثامن الحجج(ع) پرداخت شود.

دکمه بازگشت به بالا