امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پرداخت۴هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

بانک کشاورزی ظرف چهار سال اخیر ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به بخش خصوصی پرداخت کرده و امسال نیز حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص خواهد یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان اینکه این بانک ظرف چهار سال اخیر ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به بخش خصوصی پرداخت کرده و امسال نیز حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص خواهد یافت، افزود: پرداخت تسهیلات ظرف چهار سال گذشته موجب رونق کارخانه های کمباین سازی، تراکتور سازی، ادوات سازی و تجهیزات مکانیزه برای مرغداری و دامداری ها شده است.

مرتضی شهید زاده اظهار داشت: اولویت ما برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی بر اساس برنامه های دولت و طرح های وزارت جهاد کشاورزی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است که شامل پروژه هایی مانند توسعه گلخانه ها، توسعه مکانیزاسیون و پرورش ماهی در قفس است.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: در این راستا ما سال گذشته با امکاناتی که از صندوق توسعه ملی دریافت کرده و تلفیق آن با منابع بانک کشاورزی برای احداث ۱۸۰۰ هکتار گلخانه تسهیلات مصوب کردیم که بخش عمده آن پرداخت شده و حدود ۱۲۰۰ هکتار گلخانه نیز راه اندازی و به مرحله تولید و صادرات رسیده اند.

شهید زاده ادامه داد: سال گذشته ما همچنین تسهیلات مربوط به طرح پرورش ماهی در قفس را در حدود ۲۰ هزار تن مصوب کردیم و امسال این تسهیلات را برای تولید ۵۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس تخصیص خواهیم داد.

وی درباره حمایت این بانک از صندوق بیمه کشاورزی گفت: با توجه به برنامه دولت و مصوب مجمع پیش بینی می کنیم امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از بیمه کشاورزی تخصیص دهیم.

شهید زاده افزود: بانک کشاورزی از سال های گذشته تا کنون در کنای صندوق بیمه کشاورزی بوده و هر زمان که این صندوق منابع مالی نیاز داشته با مصوبه دولت این منابع را در اختیار گذاشته ایم.

وی اظهار داشت: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی، پروزه هایی که در زنجیره تولید قرار دارند و مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی هستند به طور کامل پشتیبانی می کنیم.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا