بین الملل

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره خود را دست نخورده باقی گذاشت

فدرال رزرو آمریکا پیش از اعلام رییس جدید این بانک توسط ترامپ، در پایان جلسه سیاست‌گذاری خود اعلام کرد: نرخ بهره را دست‌نخورده باقی خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، فدرال رزرو آمریکا پیش از اعلام رییس جدید این بانک توسط ترامپ، در پایان جلسه سیاست‌گذاری خود اعلام کرد که نرخ بهره را دست‌نخورده باقی خواهد گذاشت.

کمیته سیاست‌گذاری فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود در بیانیه‌ای اعلام کرد: بازار کار آمریکا همچنان به تقویت خود ادامه می‌دهد و علی‌رغم اختلالات به‌وجود آمده با طوفان‌های پیاپی، فعالیت‌های اقتصادی با نرخ قدرتمندی در حال افزایش است.

همچنین بخوانید

بانک مرکزی آمریکا با اشاره به تجربیات خود در گذشته اعلام کرد؛ طوفان‌هایی که در در اواخر آگوست و سپتامبر به سواحل آمریکا آسیب زدند، نمی‌تواند در میان‌مدت مسیر اقتصاد ملی را تغییر دند.

هفته گذشته دپارتمان تجاری آمریکا گزارش داد که در ربع سوم امسال، اقتصاد آمریکا با نرخ سالانه ۳ درصد رشد کرد و اندکی نسبت به رشد ربع قبلی سال که برابر با ۳.۱ درصد شده بود، کندتر شد.

اعلام تصمیم فدرال رزرو تنها کمی پیش از اعلام گزینه مورد نظر ترامپ برای ریاست آینده بانک مرکزی آمریکا انجام شد.

ترامپ دیروز در نشستی با کابینه گفت: من فردا رییس جدید فدرال رزرو را مشخص می‌کنم. من فکر می‌کنم شما بسیار این شخص را تحسین خواهید کرد.

ترامپ به تازگی مصاحبه‌های خود را با ۵ نامزد ریاست فدرال رزرو به پایان رسانده است. این ۵ نفر شامل رییس کنونی فدرال رزرو در یکی از ایالت‌ها، جرومی پاول، اقتصاددان دانشگاه استنفورد، جان تیلور، رییس قبلی فدرال رزرو در یکی از ایالت‌ها، کوین وارش، رییس انجمن اقتصاد ملی کاخ سفید، گری کوهن و رییس کنونی فدرال رزرو، جانت یلن که دوره ریاستش در ماه فوریه آینده به پایان می‌رسد، می‌باشند.

چندین رسانه آمریکا گزارش داده‌اند که به احتمال زیاد ترامپ، پاول را که یک جمهوری‌خواه و یک مقام سابق خزانه‌داری آمریکاست برای این پست در نظر گرفته است. اگر ترامپ او را نامزد این پست کند، پاول احتمالا مسیر محدود کردن سیاست‌گذاری پولی تدریجی یلن را ادامه خواهد داد.

لوئیس الکساندر، اقتصاددان ارشد آمریکا در شرکت نومورا می‌گوید: اگر ترامپ پاول را نامزد این پست کند، حداقل برای مدتی در سیاست نرخ بهره و ترازنامه بانک مرکزی تداوم و پیوستگی خواهیم داشت.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا