بانکبانک و بیمه

پست بانک وام اشتغال روستایی می دهد


مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه این بانک به عنوان عاملیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل صندوق توسعه ملی برای روستاییان و عشایر انتخاب شده است، گفت: ین تسهیلات تمام فعالیت های بخش روستایی را در بر می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،مجوز برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تیرماه گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
بر اساس این مصوبهف منابع یاد شده به صورت قرض الحسنه نزد بانک های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون و صندوق های کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سپرده گذاری می شود تا صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری شود.
 خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک  اظهار داشت: پست بانک با در اختیار داشته ۸۲۰۰ باجه در سراسر کشور یکی از گسترده ترین شبکه نظام بانکی را در اختیار دارد.
فرحی درباره تسهیلات به روستاییان در نیمه نخست امسال گفت: سال گذشته ۷۲ هزار فقره وام خرد برای فعالیت های روستاییان در زمینه های گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی پرداخت کردیم که این رویه امسال نیز ادامه یافته است.
وی ادامه داد: برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی صندوق توسعه ملی سقفی در نظر گرفته نشده است و هر کس با توجه به طرح توجیهی خود می تواند این تسهیلات را دریافت کند.
مدیرعامل پست بانک ارزش ریالی اعتبار تخصیصی از صندوق توسعه ملی را حدود ۶ هزار میلیارد تومان برآورد که سیستم بانکی نیز معادل همین رقم را برای اعطای تسهیلات اشتغال زایی در نظر می گیرد تا مجموع این رقم به ۱۲ هزار میلیارد تومان برسد.
وی توسعه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را رویکرد این بانک در اعطای تسهیلات برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی در عرصه های نرم افزاری و سخت افزاری می توانند نیازهای مالی خود را از طریق این بانک تامین کنند.
به نوشته ایرنا،فرحی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه فناوری اطلاعات پرداخت شده است، گفت: اپراتورها، شرکت های تامین کننده اینترنت و همچنین کسب و کارهای کوچک در عرصه فناوری اطلاعات بیشترین تسهیلات را از این بانک دریافت کرده اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا