بانکبانک و بیمه

بانک مهر اقتصاد با ادغام روبرو نیست


مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با تاکید بر برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی نظام بانکی، معتقد است: مطرح شدن ادغام بانک ها بدون کار کارشناسی باعث بروز آسیب خواهد شد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)،سیدضیاء الدین ایمانی در خصوص طرح برخی مباحث پیرامون ساماندهی نظام بانکی و موضوع ادغام بانک مهر اقتصاد ایران به ایبِنا گفت: ما با ادغام روبرو نیستم و بحث ساماندهی در این زمینه مطرح است.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد اظهارداشت: در ساماندهی ممکن است چند بانک ادغام و یا منحل شوند؛ همچنین ممکن است چند بانک به یک بانک تبدیل شوند، ولی موضوع مدنظر بانک مرکزی ساماندهی در نظام بانکی کشور است.
ایمانی ادامه داد: چیزی که در نظام بانکی مطرح و مورد توجه بوده، ساماندهی است که البته این بحث به سمت ادغام بانک های نیروهای مسلح رفت و مسائلی از این طریق به وجود آمد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این زمینه سهامداران و سپرده گذاران نیز آسیب هایی را دیدند ولی چیزی که سیاست بانک مرکزی در این بخش بود به مرحله اجرا گذاشته نشد و ادغام یکی از گزینه های بانک مرکزی است که این بحث در قالب یک دوره کارشناسی و زمانبندی قابل انجام است.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت: بنابراین لازم است که کارهای کارشناسی درباره ادغام ها صورت گیرد و مشخص شود که تکلیف سهامداران و صورت های مالی بانک ها چه خواهد شد. این موارد حداقل یک پروسه ۶ ماهه نیاز دارد تا بعد از آن به صورت گام به گام کارها دنبال شود.
به گفته ایمانی، نمی توان گفت در یک دوره یکماهه یک غول بانکی تشکیل می شود چون در این زمینه آسیب هایی وارد شد. ما در بانک مهر اقتصاد به روال عادی مشغول کار بودیم و مشکلی نداشتیم. ۳ مجموعه ای که موضوع ادغام آنها مطرح شد (موسسه کوثر، بانک مهر اقتصاد و موسسه ثامن) هر یک دارای مشتریان و فعالیت های متفاوتی هستند و صورت های مالی هر یک نیز متفاوت است.
وی تاکید کرد: بنابراین لازم است در یک دوره ۶ ماهه در این زمینه ها کار کارششناسی انجام شود و سپس در یک دوره یکساله اگر لازم باشد کار ادغام صورت پذیرد. ایجاد التهاب برای سپرده گذاران باعث بروز آسیب می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا