بانکبانک و بیمه

بانک سینا سال آینده در آلمان شعبه می‌زند


عضو هیات مدیره بانک سینا از آغاز به کار شعبه این بانک در آلمان در سال آینده خبر داد و گفت:‌ هم اکنون اقدامات اولیه برای تاسیس شعبه در حال انجام است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، محمدرضا ساروخانی در پاسخ به پرسشی در خصوص افتتاح شعبه بانک سینا در آلمان، به ایبنااظهار داشت: توسعه شبکه در خارج از کشور کار پیچیده و پر هزینه ای است که نیاز به بررسی جوانب مختلف دارد.

وی ادامه داد: همچنین رعایت استانداردهای بانکداری در اروپا کار دشواری است که باید برای آن تلاش و هزینه زیادی شود.
عضو هیات مدیره بانک سینا با اشاره به اینکه تاسیس شعبه بانک سینا در آلمان پیرو مذاکرات وزیر اقتصاد ایالت باواریا آلمان و سهامدار اصلی بانک(رییس بنیاد مستضعفان) انجام شد، افزود: در یکی از بندهای این تفاهمنامه تاسیس یک شعبه بانک در مونیخ آلمان تعیین شده بود و برهمین اساس فعالیت در این زمینه از ابتدای سال ۹۵ آغاز شد.
ساروخانی اظهار داشت: بر همین اساس شرکت kpmg که یکی از موسسات مالی بین المللی است به عنوان مشاور در زمینه بررسی مستندات ما در حوزه حاکمیت شرکتی و استراتژی مدل کسب و کار با ما همکاری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در فاز آغاز است، گفت: در فاز اول کار تطبیق و در فاز دوم  کار تهیه و تنظیم مستندات مرتبط با ریسک، مبارزه با پولشویی ، استراتژی مدل کسب و کار و غیره با یک گروه کارشناسی ۲۵ نفره در بانک آغاز شد.
وی افزود: پس از بررسی های مکرر، پایان شهریور ماه تمام مستندات ارائه شد و وارد فاز دوم شدیم و در حال حاضر در فاز دریافت مجوز ایجاد شعبه هستیم.
ساروخانی اظهار امیدواری کرد، بانک مرکزی همکاری ها و پشتیبانی های لازم را از این طرح داشته باشد و تا پایان امسال اخذ مجوز به سرانجام برسد.
ساروخانی پیش بینی کرد در سال ۱۳۹۷ شعبه این بانک در آلمان آغاز بکار کند.
عضو هیات مدیره بانک سینا  درباره روابط کارگزاری این بانک نیز گفت: پس از لغو تحریم ها کار توسعه بین المللی آغاز شده و دربخش آموزش ، توسعه شبکه و تلاش برای ایجاد روابط کارگزاری هستیم . در اروپا، ایتالیا، اتریش، آلمان ، اسپانیا ، روسیه و کره جنوبی و … کارگزار داریم و مشکل جدی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا