انرژی

مافی: وزیر پیشنهادی تحول مناسبی در وزارت نیرو ایجاد می کند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس وزیر پیشنهادی نیرو را صاحب نظر در زمینه مدیریت منابع آب دانست و گفت: حضور چنین فردی در وزارت نیرو می‌تواند تحول اساسی در این وزارتخانه مهم ایجاد کند.

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا ابراز خرسندی از انتخاب گزینه پیشنهادی دولت برای حضور در وزارت نیرو، گفت: اردکانیان دیپلمات و دانشمند شناخته شده ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب است.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی دولت تجربیات متعدد بین‌المللی از جمله مدیر موسس انستیتو دانشگاه سازمان ملل متحد در زمینه مدیریت منابع زیست محیطی و هماهنگ کننده کارگروه برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی دهه جدید بین‌المللی آب برای سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۷ را در سوابق کاری خود دارد. به همین جهت بسیار خرسندیم که فردی شایسته و با سواد مشخص در حوزه آب، خاک و پسماند که در شرایط کنونی کشور چنین دانش‌های به شدت مورد نیاز است برای این موقعیت مهم و حساس معرفی شده است.

همچنین بخوانید

رییس کمیته‌ شوراها و شهرداری‌های مجلس شورای اسلامی افزود: اردکانیان پیش از این به عنوان مدیر موسس برنامه دهه اول بین‌المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل متحد فعالیت کرده است و عموما در این بخش اقدامات موفقیت‌آمیز و درجه یکی داشته است.

مافی یادآور شد: گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت نیرو در طول سه دهه گذشته مدیر موسس واحدهای مختلف در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد نقش کلیدی را در پیاده سازی اهداف توسعه پایدار در زمینه آب و محیط زیست ایفا کرده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی وجود اردکانیان در راس وزارت نیرو را بسیار باارزش دانست و افزود: حضور چنین فردی در وزارت نیرو می‌تواند تحول اساسی در این وزارتخانه مهم ایجاد کند. به ویژه در شرایط پیش رو که دنیا به سمت کم آبی و مشکلات و معضلات زیست محیطی پیش می‌رود و با توجه به اینکه بیش از نیمی از مناطق کشور ما نیز در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار گرفته است بنابراین کشور ما بیش از سایر مناطق نیاز به مدیری ارشد دارد که در این حوزه‌ها تجربه‌های موفق و بین‌المللی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اردکانیان پیش از تعهدات بین‌المللی خود به عنوان قائم مقام وزارت نیرو و معاون امور آب این وزارتخانه با دانش‌نامه دکتری در زمینه مدیریت منابع آب در این مجموعه فعالیت کرده است که تدوین و تصویب راهبردهای بلندمدت توسعه منابع آب در این دوره توسط وی به ثمر رسیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه اردکانیان معتقد است مدل و نوع حکمرانی دولت‌ها در عرصه آب در مناطق خشک و نیمه خشک معرف سطح توسعه یافتی آن‌هاست، خاطرنشان کرد: این نگاه وزیر پیشنهادی نیرو بسیار استراتژی مهمی است. بنابراین ما نیز با وجود چنین اعتقادی و رای خوبی که در مجلس به وزیر پیشنهادی خواهیم داد مسلما چنین مدلی را برای اجرای در کشور از سوی ایشان پیگیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو به شدت به وجود چنین شخصیتی نیازمند است، عنوان کرد: هم اکنون به جهت مشکلات و گرفتاری‌های که سیستم آب و فاضلاب کشور به آن مبتلا شده است نیاز به یک پزشک و طبیب حاذق داریم تا جراحی‌های لازم را در این حوزه داشته باشد و این بیمار نیمه جان را نجات دهد.

رییس کمیته‌ شوراها و شهرداری‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: براساس شناختی که از سوابق، فعالیت‌ها و تلاش‌های وزیر پیشنهادی دارم امیدوارم تحول در وزارت نیرو را ایجاد کنند. ممکن است کار دشواری باشد ولی از انسان‌های موفق کارهای بزرگ صادر می‌شود بنابراین ما هم انتظار داریم تحول مناسبی در این حوزه ایجاد کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ایشان بایستی سیستم نظارتی را بر فعالیت‌ها به خصوص برون سپاری‌های که در وزارت نیرو انجام می‌شود با دقت بیشتر و حساسیت و توجه ویژه‌تری داشته و در حوزه آب نیز تدابیر و برنامه‌های خاصی را برای ذخیره این مایع حیاتی و آمادگی کشور برای کم آبی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا