تجارتصنعت، معدن، تجارت

فعالیت‌های سازمان توسعه تجارت باید بازتعریف شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از تنوع کالاهای جدید صادراتی خبر داد و گفت: نقش سازمان‌های توسعه‌ای مرتبط در حوزه صادرات از جمله سازمان توسعه تجارت نیازمند بازتعریف است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجتبی خسروتاج، امروز ۲۹ مهرماه در بیست و یکمین سالروز ملی صادرات با شعار صادرات و تکرار عزم ملی در سالن اجلاس سران اظهار داشت: کاهش هزینه های تولید بازاریابی صادرات، کار را سخت کرده است و رقابت سنگنینی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق برنامه های راهبردی حوزه صادرات و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید در باره نهاد های مرتبط با صادرات باز تعریف صورت گیرد افزود: بر اساس قابلیت های کشور این باز تعریف باید صورت گیرد و باید توجه داشت در طی سه دهه گذشته با تکیه بر مزیت های نسبی کشور به خصوص در بخش انرژی و معدن، تلاش های تولیدی و صادراتی ظرفیت های جدیدی را برای صادرات فراهم کرده،اما در دنیا روز به روز رقابت موجود در بازار های صادراتی افزایش می یابد.

همچنین بخوانید

خسرو تاج با بیان اینکه برای ماندن در میدان رقابت، نیازمند سیاستگذاری جدیدی در بخش های نوظهور و باز تعریف فعالیت سازمان هایی مانند توسعه تجارت هستیم تصریح کرد: اقتصاد کشور نیازمند فعالیت های دانش بنیان و برای توسعه صادرات نیازمند عزمی ملی هستیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا