صنعت، معدن، تجارتمعدن

بخش خصوصی برای مصوبه ۱.۵ میلیارد دلار معادن مناطق محروم،‌پیشنهاد دهد / پتانسیل جذب ۳۰ میلیارد دلار از فاینانس های کره، چین و اتریش در بخش معدن

رییس هیات عامل ایمیدرو از آمادگی بخش معدن برای جذب ۳۰ میلیارد دلار از فاینانس های کره، اتریش و چین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،مهدی کرباسیان تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی صنایع معدنی، سرمایه است و برای اکتشاف و بهره‌وری یک معدن، سرمایه‌گذاری عظیمی لازم است.

وی ادامه داد: ما پیش بینی کرده‌ایم که در حال حاضر صنایع معدنی کشور پتانسیل جذب ۳۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی را دارد و با راهکارهایی که دولت در پیش گرفته و تفاهم‌نامه‌هایی که با کشورهای کره، چین و اتریش به امضا رسیده است امیدوار هستیم بخشی از این سرمایه جذب شود ضمن آنکه وزارت خارجه نیز در تسهیل جذب این سرمایه‌ها نقش بسزایی دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: از طرف دیگر به مجلس پیشنهاد دادیم که سرمایه صندوق بیمه معدنی را به رقم بهتری برساند تا ما بتوانیم ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه معدن برای بخش خصوصی را پایین بیاوریم. باید در نظر داشته باشیم که اکثر معادن کشور در مناطق محروم هستند و اگر یک معدن فعال شود اشتغال مناسبی در آن منطقه ایجاد می‌شود.

۱.۵ میلیارد دلار مناطق محروم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری اظهار داشت: مطابق مصوبه دولت، یک و نیم میلیارد دلار برای صنایع کوچک و متوسط فعال در حوزه معدن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس ما از بخش خصوصی و تشکل‌ها خواستیم تا برنامه‌های خود را برای به کار گیری این مبلغ ارائه دهند. ضمن آنکه قرار شد یک کارگروه مشترک بین ایمیدرو ، بخش خصوصی و معاونت روستایی ریاست جمهوری تشکیل شود تا بتوانیم به صورت هدفمند این سرمایه‌گذاری‌ها را انجام دهیم. نکته مهم این است که سود این سرمایه‌گذاری بسیار کم است و توسعه مناطق محروم در اولویت قرار دارد.

منبع: ایلنا

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا