بین الملل

نفت بالا رفت/ سهام آسیایی قوی باقی ماند

پس از این که نیروهای عراقی کنترل شهر نفت‌خیز کرکوک را به دست گرفتند، قیمت‌های نفت چسبیده به بالاترین مقدار یک ماهه خود باقی ماند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه پس از این که نیروهای عراقی کنترل شهر نفت‌خیز کرکوک را به دست گرفتند، قیمت‌های نفت چسبیده به بالاترین مقدار یک ماهه خود باقی ماند، درحالی‌که سهام آسیایی با خوشبینی از سودهای پیش‌رو، قوی باقی ماند.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، مایل است اقتصاددان استنفورد، جان تیلور رییس فدرال رزرو شود، سود اوراق قرضه کوتاه مدت آمریکا جهش کرد.

همچنین بخوانید

نیکی ژاپن پس از ۱۰ روز سود متوالی تا روز دوشنبه، امروز بدون تغییر بود، درحالی‌که ام‌اس‌سی‌آی، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه در خارج ژاپن ۰.۱ درصد رشد کرد و به این ترتیب از ۱۲ جلسه معاملات خود در ۱۰ جلسه سود کرده است.

 قیمت‌های نفت هم در معاملات امروز بازارهای جهانی، نزدیک به بالاترین سطح خود در حدود سه هفته گذشته باقی ماند.

نفت خام آمریکا پس از این که روز دوشنبه به قیمت بشکه‌ای ۵۲.۳۷ دلار هم رسید، امروز با اندکی تغییر، در قیمت ۵۱.۷۸ دلار به ازای هر بشکه معامله شد. فاصله بین پایین‌ترین و بالاترین مقدار ۳ هفته‌ای این شاخص نفتی به بیش از ۶.۷ درصد رسید.

نفت برنت پس از این که روز دوشنبه به قیمت ۵۸.۴۷ دلار رسید امروز در قیمت ۵۷.۸۴ دلار برای هر بشکه تثبیت شد.

یورو با اندکی افت نسبت به روز گذشته به نرخ برابری ۱.۱۷۸۲ در برابر دلار رسید.

دلار از نرخ ۱۱۱.۶۵ ین در روز دوشنبه که پایین‌ترین نرخ آن از ۲۶ سپتامبر تا کنون بود به ۱۱۲.۰۷ ین افزایش یافت.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا