خودروصنعت، معدن، تجارت

لوکس‌ترین خودرو الکتریکی BMW +تصاویر

در سال‌های اخیر، خودروهای الکتریکی با تمرکز رسانه‌ها و درجریانی هدایت‌شده، به خودروهایی اصیل و دوست‌داشتنی تبدیل شده‌اند. گروه‌های دوست‌دار محیط زیست و آنها که به گشتاورهای هیجان‌انگیز علاقمند هستند نیز علاقه خود را به شکل دیگری به این خودروها نشان می‌دهند.

در حالی که این روزها راه‌های زیادی برای ورود به عرصه الکتریکی‌ها باز شده است، خودروسازان سنتی نیز از این روزنه به نفع خود استفاده کرده و قصد ندارند از این جریان عقب بمانند. بی‌ام‌و یکی از این خودروسازان است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از عصرایران، این خودروساز آلمانی اینک هاچبک‌های کوچک i3 و خودروهای اسپورت هیبریدی i8  را دارد و احتمالا قصد دارد با ساخت یک الکتریکی دیگر به جنگ لاکچری‌های رقیب همیشگی خود یعنی بنز  و تسلا برود. به همین دلیل بی‌ام‌و در چندسال قبل مدلی مفهومی به نام داینامیک "آی- ویژن" ارائه داد که زبان طراحی‌های الکتریکی‌های آینده خودش باشد.

خودرو الکتریکی ب ام و

در این مدل طراحی، جلو پنجره معرف بی ام‌و کمی پهن‌تر شده و با این حال، ظاهر خودرو را کمتر تهاجمی نشان می‌دهد. خطوط شانه‌ای به شکل آبشاری روی گلگیرها فرو می‌ریزد و دریچه‌های هوای پائین‌تر وضعیت زیباتری شکل می‌دهند.

خودرو الکتریکی ب ام و

بزرگترین ترس در خصوص این مدل مفهومی فقدان DNA بی‌ام‌و در آن است. می‌توانیم جلوپنجره دوقلوی کلیوی شکل با لبه‌های تیز را به عنوان نماد بی‌ام‌و در خودرو ببینیم. اما ویژگی طراحی اتومبیل روی مدرن‌های بی‌ام‌و به ویژه در ستون C و ظاهر کلی خودرو از اصل یک بی‌ام‌و واقعی دور شده است.

البته در بازبینی‌های دوباره انتظار می‌رود، خودرو بیشتر شبیه بی‌ام‌و های امروزی شود. انتظار داریم سپر و گلگیر مبالغه‌آمیز ظاهر شده و دلاورانه قدرت داینامیکی بیشتری را از خود نشان دهند.

خودرو الکتریکی ب ام و

انتظار می‌رود نمونه‌های آتی بی‌ام‌وهای الکتریکی برخلاف I3 های کوچک -که احتمالا I5  یا I6 نام خواهند گرفت- عملکرد فشرده و به نسبت خوبی را در طی مسافت از خود نشان دهند.

انتظار می‌رود این خودرو مسافت ۶۰۰ کیلومتری را با یک بار شارژ طی کرده و در کمتر از ۴ ثانیه به شتاب صفر تا صد برسد. خودرو با بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتری به سرعت خود ادامه خواهد داد.

خودرو الکتریکی ب ام و

حجم باتری در این خودرو بزرگ و ناشناخته است. باتری‌ها در سه سطح با توجه به قدرت عملکرد و میزان عملکرد ارائه می‌شود.

این پروژه مورد علاقه شریک استراتژیک و فنی بی‌ام‌و یعنی تویوتاست.  برند ژاپنی در حال توسعه باتری‌های جامدی است که شارژ بیشتری را نگه داشته و در زمان کمتری شارژ شوند.

خودرو الکتریکی ب ام و

گفته می‌شود بزرگترین مانع برای خرید الکتریکی‌ها همین گزینه شارژ باتری‌ها و میزان مسافت طی شده است.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا