انرژی

مغولستان ابر شبکه انرژی آسیایی ایجاد می‌کند

مغولستان در تدارک ایجاد یک ابر شبکه آسیایی، مجموعه پروژه‌های بادی جدیدی را برای توسعه پتانسیل انرژی تجدیدپذیر خود و آغاز عرضه برق پاک به سایر کشورهای منطقه راه اندازی کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، دولت مغولستان با مقامات شرکت انرژی فرانسوی انژی مراسمی را برای نخستین مزارع بادی جدید که قرار است تا پایان سال آینده تکمیل شوند، برگزار کرد.

نیروگاه ۵۵ مگاواتی که در ۴۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اولان باتار است، به تامین نیروی یک مجتمع صنعتی از جمله پالایشگاه نفت کمک خواهد کرد.

همچنین بخوانید

اما این کشور آسیای شمال شرقی که به ثروت معدنی خود متکی است، بدنبال متنوع سازی اقتصاد از طریق صادرات سبز به کشورهای همسایه چین و روسیه و همچنین ژاپن و کره جنوبی است. این کشور قصد دارد ۸ هزار مگاوات ظرفیت بادی برای صادرات برق ایجاد کند.

نیروگاه‌های تجدیدپذیر کنونی مغولستان ۱۲ درصد از ظرفیت نیروی داخلی را تشکیل می‌دهند اما دولت قصد دارد سهم آنها را تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ درصد و تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ درصد افزایش دهد.

به گفته رییس کمیسیون رگولاتوری انرژی مغولستان، این کشور به شش مزرعه بادی و ۲۴ نیروگاه خورشیدی مجوز داده که برای تامین اهداف تجدیدپذیر مغولستان و تولید انرژی مازاد برای صادرات کافی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که این توسعه برنامه ریزی شدن مغولستان، تنها بخش کوچکی از ظرفیت بادی ۱۶۹ گیگاواتی در حال فعالیت در چین تا پایان سال ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دهد. شرکت شبکه دولتی چین سال گذشته برآورد کرد که مجموع ظرفیت بادی و خورشیدی مغولستان می‌تواند به ۱۲۰۰ گیگاوات برسد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا