اقتصاد کلان

از اعلام نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین تا اعلام آمادگی اجرا طرح ریجستری/دلار رکورد زد

 

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی شامل افزایش نرخ دلار، اعلام آمادگی اجرا طرح ریجستری، اعلام نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین، ثبات قیمت گوشت،اعلام میزان درآمد شرکت ملی پست ایران، میزان واردات خودرو در شش ماهه نخست سال و موارد مشابه دیگری بوده است.

گزارش میدانی میزان از بازار ارز نشان می‌دهد با افزایش قیمت دلار قیمت این ارز خارجی از تابلو برخی صرافی‌ها حذف شد و برخی از صرافی‌ها هم برای فروش اقدام به نام‌نویسی و تشکیل صف کردند.در این راستا ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به نوسانات روزهای اخیر بازار ارز گفت: ارزهای مختلف در دنیا نوساناتی دارند و حتی قوی‌ترین ارزها هم دچار نوسان نرخ برابری با ارزهای دیگر می‌شوند.

احمدرضا عامری مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با اشاره به دو برابر شدن نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین گفت: با توجه به شرایط خاصی که در سفرهای اربعین وجود دارد، نرخ بلیت اتوبوس‌های مسافربری به مقصد مرزهای مشترک با عراق افزایش می‌یابد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اجرا طرح ریجستری گفت: زیرساخت های طرح ریجستری گوشی تلفن همراه به صورت کامل و در تمامی ابعاد آماده است و در کنار این طرح برای تولیدکنندگان خارجی که سهم در بازار دارند بسته تشویقی برای تولید در داخل تدوین شده است. همچنین وی خبر از اختلاف نظر در خصوص جزئیات موضوع بسته‌ها و تعرفه‌های اینترنت زیاد داد و گفت، در اصل موضوعات مانند کاهش هزینه‌ها و کاهش هجمه‌ها وحدت نظر وجود دارد.

حسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در مراسم گرامی داشت روز جهانی پست با اشاره به بهبود شرایـط پست در سال‌های اخیر گفت: در نقطه مطلوبی در مقایسه با قبل قرار داریم اگر چه با هدف گذاری‌ها همچنان فاصله داریم.

بیژن زنگنه وزیر نفت در سومین کنگره نفت و نیرو با تاکید بر این که تا پایان دولت دوازدهم هیچ میدان مشترکی نیست که تعیین تکلیف نشده باشد، گفت: یک بسته پنج میلیارد دلاری در حال آماده سازی است که در طول ۲ سال برای افزایش تولید در میدان‌‌های در حال بهره‌برداری اجرا می‌شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن گفت: فرایند روند مهاجرت به شدت کند شده و در حوزه جمعیت شهری به یک تعادل جمعیتی رسیدیم و این پیام اصلی است که روند تحولی جمعیت جابجا خواهد شد و در همین همایش حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اشاره‌ای به تغییرات قیمت مسکن در سال های گذشته کرد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون قیمت مسکن ۱۰.۶ درصد، زمین ۲ درصد و اجاره بها یک ونیم برابر افزایش داشته است.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد با اشاره به بنزن موجود در بنزین گفت: در سال ۹۶ بنزن موجود در بنزین ۹دهم بود که این رقم در سال گذشته عدد یک بود.

بر اساس آمار گمرک، طی شش ماه نخست سال‌جاری ۴۴ هزار خودروسواری با ردیف تعرفه ۸۷۰۳ به ارزش یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۴۴۶ هزار دلار به کشور وارد شده است.

بیژن پناهی‌زاده معاون خانه صنعت، معدن و تجارت طی گفت‌وگویی با آرمان اقتصادی با بیان اینکه بخش معدن کشور رو به افول گذاشته است، گفت: مدیریت بخش معدن در وزارتخانه بسیار ضعیف است و وزیر صنعت باید چاره‌ای برای این موضوع بیاندیشد.

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به ثبات قیمت گوشت در بازار گفت: با توجه به افزایش عرضه دام در بازار این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم در اربعین نیز مشکلی برای تامین دام مورد نیاز مردم برای نذورات نداشته باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا