بانک و بیمهطلا و ارز

افزایش قیمت بیت کوین در بازار‌های جهانی

ارزش رسمی بیت کوین در تاریخ ۲۶ آوریل، به ۱۳۰۰ دلار رسید، در حالی که پیش از این تاریخ در تمام مدت، ارزش آن ۱۲۷۷ دلار بود. این اتفاق دقایقی قبل از رد پیشنهاد برادران دوقلوی ویکلووس مبنی بر ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری برای بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عده‌ای از تحلیلگران معتقدند، افزایش اخیر در قیمت بیت کوین ناشی از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به بررسی مجدد پیشنهاد صندوق سرمایه‌گذاری برای این پول دیجیتال از طرف برادران دوقلوی وینکلووس است. این کمیسیون، درخواست ارسالی از طرف بازار جهانی BATS را پذیرفت و برنامه‌ یک ماهه‌ای را به منظور بررسی دوباره‌ این پیشنهاد آغاز کرد. خبر بررسی مجدد این پیشنهاد دلال‌ها را شگفت زده کرد؛ هر چند معلوم نبود که کمیسیون بر سر تصمیم خود بماند. بنابراین سود بیت کوین ممکن است در ۲۴ ساعت گذشته موقتی باشد. با این حال روند صعودی قیمت این پول دیجیتالی حرکت خود را از هفته‌ گذشته حفظ کرده است.

همچنین بخوانید

دشوار است به این نتیجه برسیم که تصمیم اخیر (SEC) منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است، چون تقاضا برای ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری بعد از رد پیشنهاد اولیه کاهش یافت. در نتیجه بررسی مجدد پیشنهاد می‌تواند یکی از عوامل تاثیر‌گذار در افزایش آن باشد، ولی نمی‌تواند عامل اصلی و محرک آن باشد.

روند افزایش اخیر ارزش بیت کوین

در عوض، آربیتراژ (کسب سود از تفاوت قیمت بین دو بازار) ایجاد شده توسط صرافی Bitfinex در ایالات متحده و ناتوانی سایر صرافی‌ها در فرآیند برداشت و واریز به حساب بر پایه‌ پول غیر مجازی، موجب افزایش سریع در ارزش Bitcoin شده است. با توجه به گزارش‌های تحلیلگران بازار، ارزش بیت کوین در ایالات متحده که ۲۶/۶ درصد از سهام بازار‌های جهانی را دارا است، به ۱۳۱۵ دلار رسید. در ژاپن هم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های ارز در جهان، ارزش آن در حدود ۱۲۹۷ دلار است. رقبا در بازار ارز این پول مجازی، مانند Bitstamp در ایالات متحده، نگرانی‌های خود را در رابطه با مسائل اخیر Bitfinex و اختلافات آن با بانک‌های واسطه بیان کردند. کودریک مدیر عامل شرکت معاملات عمده‌ Bitstamp در مصاحبه‌ اخیر خود عنوان کرد:

اگر آمریکا صاحب بزرگ‌ترین بازار ارز جهان باشد، این پول مجازی در ردیف دوم این بازار قرار دارد. به احتمال زیاد در نظر گرفتن جوایزی در حدود ۱۰۰ دلار، علت افزایش ارزش آن است. برخی از تحلیل‌گران معتقدند با توجه به رشد سازمان نیافته قیمت بیت کوین، ارزش آن در کوتاه مدت کاهش می‌یابد.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا