اقتصاد کلان

قیمت طلای جهانی کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، پس از آنکه ارزش دلار بعد از کاهش های اولیه شاهد رشد ارزش بود، و در شرایطی که سرمایه گذاران منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی از افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی به دست بیاورند، قیمت طلا امروز با نوسان کمی مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۲۸۷ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته به بالاترین رقم از ۲۷ سپتامبر تاکنون رسیده بود.

همچنین بخوانید

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز اروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۲۹۰ دلار رسید.

یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «در آستانه انتشار صورت مذاکرات فدرال رزرو بخشی از سرمایه ها در حال خروج از بازار طلاست… قیمت طلا در حال حاضر در محدوده ۱۲۸۰ تا ۱۳۰۰ دلاری قرار دارد.»

ارزش سهام های آسیایی روز چهارشنبه با تبعیت از رشد شاخص ها در بازار وال استریت افزایش یافت. ارزش دلار هم در آستانه انتشار صورت مذاکرات نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو با افزایش همراه بود.

بازارها انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر برای سومین نوبت در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش دهد.

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و ارزش دلار را نیز بالا می برد که هر دوی اینها از عوامل کاهنده قیمت طلا محسوب می شوند.

این تاجر بازار طلا در هنگ کنگ افزود: «1300 دلار از نظر روانی یک سطح قیمت بسیارم هم برای طلاست. برای اینکه شاهد افزایش خریدها باشیم، باید قیمت طلا از این رقم عبور کند.:

در دیگر بازارهای فلزات گرابناه، قیمت نقره امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت نقره در جلسه قبلی به بالاترین رقم در طی ۳ هفته گذشته رسیده بود.

انتهای پیام/

منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا