بورس

چشم‌انداز روشن پتروشیمی‌ها در نیمه‌دوم امسال/ حرکت به‌سمت بازارهای مدرن ضروری است

یک کارشناس اقتصادی معتقد است؛ نگاه ریزبینانه و منطقی در کنار مشورت با نخبگان و توجه به صنعت پتروشیمی می تواند شش ماهه دوم‌ سال را برای اهالی بازار سرمایه و اقتصاد کشور پر رونق کند.

عباس ضیایی نیری در گفتگو با خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی در خصوص وضعیت پیش رو برای بازار سرمایه گفت: روزهای پیش‌روی  بازار سرمایه در شش‌ ماهه مانده از سال ۹۶ را می توان مثبت ارزیابی کرد؛ چرا که از سال گذشته و با حضور سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه کشور بویژه بعد از توافقات ایران و ۱+۵ ، اعتماد قابل توجه و مناسبی در این بستر برای سرمایه گذاران خارجی در بازار ایران فراهم شده است.

وی افزود: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی نیز می تواند گسترش سرمایه‌گذاری  در این بخش را به همراه داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مطمئنا در این میان تا حدودی برای سرمایه‌گذاران خارجی، ریسک‌های بازار از جمله نوسانات نرخ ارز مهم است، چرا که ارز یک سرمایه با ارزش محسوب میشود و اگر قیمت آن در بازار شکل منظم‌تری به خود گیرد، برای هر دو سوی بازار بهتر خواهد بود.

ضیایی نیری با تاکید بر اینکه ثابت بودن نرخ ارز فضای شفاف و روشنی را برای  فعالان اقتصادی داخلی و خارجی قرار می دهد، اظهار داشت: این شفاف سازی هم تکلیف واردکننده و هم صادرکننده را معلوم و مشخص میکند و بدین صورت می توان در این محیط امن مدیریت‌ ریسک و همچنین سرمایه گذاری و جذب سرمایه کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی آرتا یاران ایرانیان در ادامه گفت: سال گذشته  بورس تهران در حوزه ابزار بدهی فعال بوده است و در این زمینه ابزارهای بدهی  متعددی را در بورس پذیرفت که با عرضه انها در بازار رشد چشمگیری را شاهد بوده و هستیم.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: با تمام‌ این تغییرات باید شاهد شش ماهه پر سود و مطمئنی در بازار بورس و سرمایه باشیم، و ادامه سیاست های اقتصادی فعلی باعث ایجاد تغییرات نسبتا مثبت و چشمگیری در بازارها و تغییر اسکلت و ماهیت برخی از بازارهای موجود می‌شود که به سمت مدرن‌تر شدن پیش خواهند رفت.

وی همچنین گفت: گسترش بازارهای مالی، توجه ریزبینانه و منطقی به پتروشیمی و محصولات پتروشیمیایی و تک نرخی شدن ارز و راه اندازی بازار ارز داخلی منجر به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری‌ها و جذاب‌تر شدن بازارهای ایران برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهد شد.

ضیایی نیری این را هم یادآور شد که چالش‌های این بازار بخشی گریز ناپذیر است و غیرقابل تحمل و بخشی هم قابل تحمل و منطقی خواهد بود.

 وی در پایان گفت : با پیگیری روند قراردادهای نفتی و توجه به صنعت پتروشیمی و ایجاد زیر ساخت های اصولی در این بازار پر سود بین‌المللی و توجه‌ به‌ نیاز روز در هر صنایعی علی‌الخصوص نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین استفاده از نخبگان این عرصه و علم می توان با اعتماد و نگاه روشن بیشتری شش ماهه دوم‌ سال نود و شش را سپری کنیم.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا